-sanne Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Het is misschien wat vroeg....Ik kom volgend jaar in de knoei met vruchtwisseling. We hebben het bladperceeltje opgeofferd aan de kolen waardoor de vruchtgewassen straks op het kolenveld komen... Maar dat kan écht niet.We hebben op 'n stuk grond voor de kolen enorme bessenstruiken staan die we weg willen halen.Kan ik daar volgend jaar vruchtgewassen op zetten? Ik ben eigenlijk bang dat ik volgend jaar of geen kolen of geen vruchtgewassen kan zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Na de bessen kun je best vruchtgewassen of kolen telen als je de grond maar goed voorbereidt.Bessen hebben vaak weinig mest gehad en er is ook vaak gemulchd, dus de grond zal wel arm zijn en misschien ook wel wat zuur. Ik zou eerst de ventuele laag snippers en mulch wegscheppen, niet onderspitten en dan kijken of de grond erg zuur is. Als je dat wilt testen kun je papieren meetstrookjes gebruiken, die hebben ze wel op de meeste scholen in de scheikundeafdeling of je kunt een goedkope ph meter aanschaffen: Daarna eventueel kalken in het najaar, compost erbij en flink bemesten met oude koemest in het begin van het voorjaar. En een beetje patentkali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Bedankt!!!!Hier moet ik wel mee uit de voeten kunnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts