Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Appelboom solitair, hoe bevruchten?

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn eerste appelboom. een Russische druifappel, bloeit nog wel, maar ik denk niet dat er appelen aan komen. Ik heb er namelijk nog geen bij bij gezien. Ik vrees ook dat er hier in de buurt geen appelbomen staan.

Is het mogelijk dat ik op mijn vrw werk bij de NME iets van de appelbomen haal waar ik de bevruchting van de mijne nog mee kan bewerkstelligen? Dat ik dan kijk welke bomen nu ook in bloei staan en daar bijvoorbeeld een bloem afneem en die een nachtje alleen - samen laten met de mijne? Of er wat stuifmeel afhalen en proberen dat op de stampers van mijn appelbloesems te doen? Hoe precies?

Of is het al te laat? De bloemen lijken al bijna uitgebloeid.

buitendoen17573331368974568.jpg

Geplaatst:

dus frank...

als ik het goed begrijp zijn deze knoppen allemaal bestoven?

appel-stampers67901368978355.JPG

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
  • Auteur

Zo te zien wel Greetje - durf ik nu wel te zeggen.

Dank je Frank! Ik hoop het en wacht af.

Geplaatst:

Greetje ,

die van u zien er echt wel goed bevrucht uit

Het vruchtbeginsel begint duidelijk te zwellen en is mooi fris van kleur. Niet bevruchte bloemen zien geel , en worden niet dikker.

Volgens mij is het bij u in kannen en kruiken.

Wat de foto van Huub betreft , het is toch nog enkele dagen te vroeg om te zeggen of er bevruchtig geweest is.

Nu nog zelf gaan bevruchten is te laat (bevruchten doe je met stuifmeel van een goeie bevruchter , ze alleen laten in 1 kamer zal toch niet lukken hoor )

Wat je ook kan doen is takken gaan afknippen van een bestuiver en die in een emmer water naast de boom zetten.

maar zoals ik zei , nu te laat , en je kan nu maar evengoed afwachten om te zien of de natuur zijn werk gedaan heeft of als je volgend jaar voor bestuiving moet gaan zoeken.

Geplaatst:

ik heb dit jaar de appelboom zeker 30 % laten terugsnoeien en echt elk knopje werd bloesem.......

en het was me niet eens voor de bloei/appels te doen! want elk jaar was het volop bloesem en appels

dsc03883formaat-wijzigen21771368798847.JPG

vorig jaar had ik zelfs een tros van 8 appels in!!!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
  • Auteur
... ... Wat de foto van Huub betreft ... ... je kan nu maar evengoed afwachten om te zien of de natuur zijn werk gedaan heeft of als je volgend jaar voor bestuiving moet gaan zoeken.
Ook duidelijk, ik doe niets meer nu behalve afwachten. Ook bedankt!
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

En het is gelukt... er zitten drie mooie gave appelen aan.

buitendoen43935051375207441.jpg

buitendoen44159421375207682.jpg

buitendoen44095221375207846.jpg

Hier en daar ziet een blad er niet goed uit, omgekruld, luis erin. Ook de stam is niet helemaal gaaf. Een wond en wat pukkels. Als ik de grond rondom verbeter met compost en mest gaat de boom hopelijk sterker worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.