barb Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Hoi allemaal, Heb een paar forsythias in mijn tuin en las dat ze direct na de bloei gesnoeid moeten worden, maar het is mij niet duidelijk hoeveel er gesnoeid moet worden. Weet iemand hoeveel er gesnoeid moet worden bij de forsythia? Alvast bedankt Groet Barb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castaneda Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Dat ligt aan je eigen wensen. Een Forsythia maakt nieuwe scheuten vanuit de grond en bloeit daar de volgende lente op. In principe kun je een Forsythia na de bloei gelijk met de grond afsnoeien, dan heb je elk jaar een verse nieuwe struik, die niet al te hoog wordt. Maar wil je een iets volwassenere struik, dan kun oudere takken wegsnoeien, zo dicht mogelijk bij de grond, zoveel als dat je er zelf nodig vindt. Dan behoudt de struik een beetje vorm. Je kan dus eigenlijk niets verkeerd doen, hij blijft altijd leven en bloeien op hout dat 1 groeiseizoen oud is. Quote Comprehend and copy Nature Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ik denk dat je dan nooit een grote struik krijgt. Een Forsythia bloeit hout dat in het voorgaande jaar werd gevormd. Als je volgend jaar bloemen wil, moet je dus zo snel mogelijk na de bloei snoeien, maar niet noodzakelijk tot tegen de grond. Als je niet snoeit, krijg je een vrij losse struik. Maar hier wordt die ook als haag gesnoeid, dan krijg je in de lente een gele haag - dat kan dus ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts