Jump to content

Featured Replies

Posted

Wij willen een kleine moestuin beginnen. Vandaag heb ik een stukje gras (ongeveer 10 m2) weggehaald. De grond is behoorlijk schraal. Ik zie op dit forum allerlei tips over het verbeteren van de grond. Ik zal de grond behoorlijk moeten spitten. Wat kan ik het beste aan de schrale grond toevoegen?

is het kleigrond of zandgrond? Sowieso veel oude mest lijkt mij verstandig, maar de mest moet wel echt oud zijn als je er dit seizoen ook nog groentes op wilt laten groeien. Succes !!

Ga ik er even vanuit dat je op zandgrond zit ( Barneveld is toch zand ? ). Wil je dit seizoen nog iets met je tuintje doen , zou ik veel compost door de grond spitten en plaatselijk , afhankelijk van je teelt wat bijmesten met vloeibare complete mesten. In het late najaar ruwe mest opbrengen als je daar aan kan komen en in het voorjaar wat koemestkorrels en weer compost. Steeds afhankelijk van de teelt. Dan daarnaast ook mulchen.

Veel , veel organisch materiaal toevoegen, elk jaar weer.

Veder tal van topics op dit vlak al wel aanwezig hier zoals je zelf al gezien had.

En daarnaast helpt een foto soms ook wel om iets te beoordelen.