Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naast waarschijnlijk witte bladvlekkenziekte heb ik weer iets ontdekt. Hoewel, ik heb het al eerder gezien en destijds weggeknipt. Maar het zit er weer, dus ben nou wel benieuwd wat het is. Iemand enig idee?

Net een soort zeepsop:

2ymdmaq.jpg

En toen ik blies kwam deze vriend tevoorschijn

zbls4.jpg

Ik overweeg ze er allemaal uit te halen. De verwachte oogst is om van te janken (1 steel met 4-5 bloemen) en die witte bladvlekkenziekte kan ook niet goed zijn. Daarnaast zit er, zo zie ik vandaag, er meer bladluis dan ik gedacht had.

Geplaatst:

Dat dacht ik ook, maar in dat schuim zitten ook weer allemaal zwarte stipjes. Wat ik bij de normale schuimluis niet echt ontdek.

Geplaatst:

Gewoon er afhalen, ergens anders in de tuin plaatsen en klaar!

Zijn volgens mij vrij onschuldige beestjes, ookal kunnen ze net zoals luis denk ik wel schade (groei achterstand bijv.) veroorzaken.. Maar deze beestjes zijn er in nogal kleinere aantallen he?

Alle aardbeien er uit halen lijkt mij een beetje te overdreven Ik zou denken: beschadigde/aangetaste bladeren verwijderen en de omstandigheden waarin ze leven verbeteren..

Geplaatst:

Bij mij ook wel spuugbeestjes, ook in de aardbeien. Ik wrijf ze fijn en laat het verder. Ik pluk niks af. Zit toch meestal op een jong nieuw blad, en das sonde he ?

• 1 year later...
Geplaatst:

Bah, ik ontdek net ook wat spuugachtig schuim op een aardbeienplantje. Ik ga het lekker wegpoetsen met een wcpapiertje, hopen dat het niet meer terugkomt. (ik wist niet eens dat die beestjes bestonden, wel grappig moet ik toegeven!)

Geplaatst:

Die zaten bij mij altijd in de lavendel. Ik sproeide ze weg met de tuinslang (beetje drastisch, maar onze lavendelplant kon dat prima hebben). Niet dat dat hielp eigelijk, maar het was meer voor mijn gemoedsrust. De lavendelplant groeide overigens ook met die beestjes meer dan prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...