Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De een of andere onverlaat heeft kennelijk de windsingels van onze tuinen bewerkt met roud up.

Nu staan daar een aantal bessen-, en frambozenstruiken en die staan er nu zeer belabberd bij.

Moet zeggen dat ik er niks meer van hoef, maar zijn die struiken nog te redden of kan k ze evengoed uitgraven zodat ik me niet meer hoef te ergeren als ik er tegen aan kijk....

aangepast door Gast
Geplaatst:

Je struik voor wat het waard is krijgt het lastig daar de round-up je blad en bes aan zal tasten maar als de struiken geen wonden hebben komt het buiten wortelcontact en water opname niet in aanraking met de sapstroom. Ik zou met water goed je struik afspoelen maar geeft weel het probleem dat het erg verdunt een groter gebied zou verontreinigen. Maar dat gebeurt ook als het gaat regenen. Ik zou ook het volgende jaar niet staan te springen om het fruit er van te eten. Maar dat kan ook een gevoel van nee doe maar niet zijn hoor. En als je iets nieuws neer zet loop je ook het risico dat het later in het jaar of volgend jaar weer gebeurt ????? Sterkte

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Als ik zeker wist wie het gedaan heeft dan kreeg ik hem inderdaad nog wel, bah wat een rotstreek.

Ik moet helemaal niks hebben van wat voor gifsoort ook en wij worden zelfs ziek van sommige soorten groente (vooral die uit spanje) die we in het reguliere circuit kochten dus het is niet alleen een rotstreek maar ook nog eens hoog onverantwoord om zoiets te doen.

Mijn gevoel zegt; graaf maar uit want daar eet je toch nooit en te nmmer meer met smaak van..

Geplaatst:

Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn struikjes bespoten waren met roundup. En het is jammer dat je niet wie, anders kon je de persoon erop aan spreken. Hoe weet je trouwens of het roundup was? Ruik je dat? Ik snap overigens wel dat iemand met roundup spuit.....ik deed er ook de stoep voor, en mijn achtertuin mee......tot ik op het forum erover las! Wist ik veel. Dus het zal geen boze opzet zijn geweest....

Geplaatst:

Aangezien bessen struiken toch vrij kostbaar zijn.Ook duurt het een tijd voor dat ze groot zijn.

Zou ik gewoon afspuiten en afwachten.

Ik zou wel een bordje op hangen gelieve niet mijn bessen /frambozen struiken met gif te bespuiten!!

nieuwe kunnen ook weer kapot gespoten worden

zorgen dat er geen onkruid bij staat waarvan andere zoiets hebben dat spuit ik wel kapot

Geplaatst:

Ik heb de frambozen afgeknipt, die komen volgend jaar wel weer op, de bessen lijken mee te vallen, ik kijk het nog een weekje aan voordat ik beslis wat ik daarmee doe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...