Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik bedoel dat plekje net na de snavel bijna eraan vast schuin richting oog, is dat een geel plekje met veertjes of

een plekje met huid zoals de kam/lellen ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

De kuikens groeien keihard, de nieuwe lading begint nu weer uit te komen. Er zijn iig alweer een stuk of 8 eieren aangepikt.

Joep heeft een heel mooi hok (binnen) gemaakt voor de grotere kuikens. Zo zitten de haantjes en hennetjes apart, maar zien ze elkaar nog wel Ook slapen ze onder dezelfde lamp.

En groot voordeel: er kunnen geen muizen of ratten bij ze komen. Niet bij het voer en niet bij de kuikens

Geplaatst:

Cool, das vast wel nodig nu je zoveel kuikens krijgt een mooi veilig hok hebben jullie denk ik veel plezier van.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Jorieke, vanaf wanneer bouwen jullie de warmte met lamp ongeveer af?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

• 2 weeks later...
Geplaatst:

20 Mei verwacht ik ca 6 kuikens. Wij hebben wyandotte-kruisingen die al broeds worden als ze het woord "ei" horen, dus er liggen eieren voor de buren onder, waar geen hen de behoefte lijkt te voelen 21 dagen op haar nest te blijven liggen. Er liggen 2 barnevelder eieren onder en 4 eieren van onze lakenvelders. Ben weer heel benieuwd!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

We hebben weer wat kuikens, nog een laatste beetje van 2 wyandotte dames en een zijdehoender haan. Echt geen gezicht, maar wel lachen

foto01490601338727742.jpg

Zijdehoenders hebben van die aparte pootjes, met 1 extra teen:

foto02257611338727754.jpg

We hebben ook al 3 oudere kuikens van die combi, en die hebben veren zoals een wyandotte, en een pluk 'haar' op hun kop en aan hun poten zoals een zijdehoender

Geplaatst:

Wat een geweldig kuiken. Heb je een foto van de grote kruisingen? Lijkt me inderdaad een leuk gezicht.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ow wat een prachtexemplaar en met bevederde pootjes zie ik

Gefeliciteerd, zal duimen dat er hennetjes bij zitten

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...