jaapwerk Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 ik heb al veel gelezen en al een beetje geleerd ik heb zelf ook voor het eerst tabak gezaaid (lichtkiemer) maar ik zal regelmatig kijken op dit forum om straks ook tabak te oogsten en nog veel te leren. Quote
Cees Tabak Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 We kicken het onderwerp weer omhoog Informatie moet gedeeld, nietwaar?Mijn eerste zandblad is binnen en ik heb besloten omdat alvast te fermenteren. Om het kort te houden een verwijzing: http://moestuin.natuurlijkgeeren.nl/recepten/tabak-7/#more-329 Benieuwd naar jullie ervaringen met fermentatie. gr Cees Quote
Ann123 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Helpt elke soort tabak tegen bloedluis? Ook siertabak (nicotiana)? Ideaal als het twee doelen heiligt (kippenhok en kleur in de tuin). Quote
hansm Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Leuk onderwerp, wat ik me afvraag wat rook je als eind resultaat sigaar of sigaret.Ik zou zeker x eindresultaat willen roken. Quote Players only love you when they're playing.
Cees Tabak Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 @hansm vooral pijp, omdat het snijden erg lastig is. Er zijn via obscure poolse sites wel machientjes te bestellen, of je kan een andere methode bedenken (kaasmes) maar het uiteindelijke resultaat is toch meer pijptabak bij mij. Uiteindelijk kun je nog een stap verder gaan. Je kan er ook snuff van maken, maar dat is weer een ander verhaal... Quote
myfrizzle Geplaatst: 22 december 2017 Geplaatst: 22 december 2017 Totaal geen ervaring mee, maar ik zou een elektrische koffiemolen (voor kleine hoeveelheden) of keukenmachine (grote partijen) gebruiken. Gedroogde kruiden krijg je hier ook fijn mee. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.