Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie geen recente berichten, maar misschien dat een van jullie dit toch nog leest.
@Goudsbloempje2  @Arja @MiekesMoestuin 
Hoe lang duurt het totdat je bloemen gaat zien en dat er kikkererwten komen?
Mijn plant ziet er heel anders uit.

17 februari begonnen in de Deno,  15 stuks later in 4 potjes gezet, afgehard, 8 maart buiten in bak gezet, de wortels zaten wel in elkaar. Dus die kon ik beter in aparte potjes voorzaaien.
Ik heb het veel te vroeg voorgezaaid, want je kunt ze beter ook pas half mei buiten zetten.
Ik denk dat ik er dus geen kikkererwten aan krijg? Dan kan ik het beter weghalen en er wat anders in zetten.
Bonen zal niet gaan, want dat hoort door dezelfde groep, of hebben jullie daar lak aan?
veel vragen, sorry.
Ik maak straks een foto, want het regent nu.

Geplaatst:

Ik heb ze niet gekweekt, dus geen ervaring mee. Ik ben wel vrij makkelijk in dingen uit dezelfde familie op dezelfde plek zetten. 

Waarom zou je ze nu wegdoen? Het is nu juist de tijd waarin ze goed zouden moeten gaan groeien. Hoe zien je planten er nu uit?

Geplaatst: (aangepast)

Omdat ik heb gelezen van diverse mensen dat het vaak niet lukt. Ook op Diana's moestuin staat het. Ik zag een melding van jou dat je zei dat je het jaar erna (2021 geloof ik) kikkererwten wou zaaien, vandaar dat ik jou had genoemd. @Arja 

Kikkererwten.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst:

@Petrasmoestuin Ik lees overal dat de planten in juni/juli pas gaan bloeien. Daarna duurt het nog wel even voordat de peulen rijp zijn. Je leest hierboven ook dat andere leden pas tegen half/eind augustus gaan oogsten. Ik denk daarom dat jouw planten, mits ze heel zonnig staan continu, pas over een 3 maanden oogst opleveren. Misschien kun je hier iets mee om te beslissen of je het de moeite vindt om ze te laten staan.

Verder lees ik dat je ze vanaf half april al kunt uitplanten of ter plekke zaaien omdat ze enige vorst kunnen verdragen.

Tenslotte: ze worden volgens de zaadleverancier zo’n 20 tot 50 cm hoog. Die bamboestokken hoeven dus eigenlijk niet 😃.

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Daarom twijfel ik ook of er wat aangroeit.

Ik ga het gewoon proberen. Die stokken zijn wel handig als er wat wind staat. Ze kunnen elkaar ook vastgrijpen.

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Daarom twijfel ik ook of er wat aangroeit.

Jouw planten zien er precies zo uit als kikkererwtenplanten eruit moeten zien. Dat lees je hierboven ook, dat ze niet op erwten of bonen lijken. 

Wiki:

“De plant wordt 20–50 cm hoog en is klierachtig behaard. De bladeren zijn oneven geveerd met dertien tot zeventien elliptische of omgekeerd-eironde blaadjes, waarvan de rand aan de top gezaagd is.”

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

Verse kikkererwten zijn zooooo lekker! In Turkije koop je dat in bossen, ga je op een parkbankje of op je balkon zitten, geef je iedereen een bos en zit je de hele avond te kraken en te snekken. Supergezellig en mega lekker! Erna de lege bossen opruimen. Je planten zien er uit zoals het hoort hoor. Nog niet zo bossig maar komt wel.

3fc31e85d31c1e58303b55fa05a19640.png

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...