bolletje Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Hallo, Ik weet niet of ik hier de vraag kan stellen hoor maar ik ben dit jaar begonnen met zelf tabak te telen.Heb zaadjes gekocht, ze netjes opgekweekt en nu staan ze in de volle grond.Op internet staat dat ze in de volle zon moeten staan dus dat heb ik ook netjes gedaan.Nou is er het volgende probleem. Overdag, wanneer de zon op de plant komt, laat hij z'n bladeren hangen. S'avonds trekt dat weer helemaal bij en zijn ze weer prachtig.Weet iemand of het normaal is dat de plant z'n blad overdag laat hangen?Dank voor het antwoord. Quote
Bit Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Jawel hoor, dat is heel normaal. Als de plant 's avonds weer bijtrekt, betekent dat dat de grond ter plekke nog wel voldoende vocht heeft om dit te bewerkstelligen. Ja. Volle zon. Of volle zon , zonder de volle zon op het heetst ( in nederland ) van de dag. Dus bij langere droogte wel bijwateren. Anders stagneert de groei. En dat wil je niet, het gaat jou om het blad. Quote
bolletje Geplaatst: 18 juni 2013 Auteur Geplaatst: 18 juni 2013 Dank je wel voor je antwoord Bit. Dus ik hoef me gen zorgen te maken. Ja en water krijgen ze genoeg, daar ligt het niet aan. Quote
Schilder Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Bolletje, Haha, heb je dezelfde gedachten als ik!!! je hebt het goed gelezen gewoon in de volle zon plaatsen, het kan voor komen dat bladeren slap gaan hangen bij extreme hitte, maar dat doet bijna iedere plant, vooral als je ze net uit pot in de vaste grond plaatst, de wortels zitten dan nog niet diep genoeg, 2x water geven per dag bij extreme warmte zal je zien dat er aanmerkelijk minder slappe bladeren te zien zijn. Nooit in de volle zon besproeien ( of doorsproeien dat mag wel ). Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen
bolletje Geplaatst: 21 juni 2013 Auteur Geplaatst: 21 juni 2013 Aha Schilder, gelukkig ben ik niet de enigste die achterover sloeg, jij hebt ook de ervaring met slappe tabak. Maar als het dadelijk maar lekker smaakt. Ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat.Dank voor je reactie. Quote
Schilder Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Bolletje, Wat heb je gezaaid allemaal, bin benieuwd? Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen
bolletje Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Geplaatst: 22 juni 2013 O joh alleen tabakzaadjes. Had een tuin van zo'n 100 mtr. lang maar heb nu nog maar zo'n 30 mtr. in gebruik. Het grootste gedeelte ligt met kiezel en een klein randje wat nu met wat plantjes staat. Ik weet de naam van de tabak niet die ik er neer gezet heb.In mijn jonge tijd, heeeeel heeeel lang geleden heb ik wel b.v. veel groente gezet, maar dat is me nu te veel werk. Ik houd het bij wat klein spul. Quote
Schilder Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Muts, Je weet toch wel wat je gezaaid hebt???, effe google`n en verzin maar wat..tss. en plaats eens een foto, misschien kan ik dat identificeren voor jouw?. Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Zo dan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.