Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Persica, Ik zou ook wel een stekje willen als je er één over hebt

Hoe staat het inmiddels eigenlijk met het wortelen?? Is er al iets te zien?

Groetjes,

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:
Hallo allemaal,

Misschien niet de juiste plek maar het gaat wel over een vijgenboompje. Ik heb al 2 jaar achter elkaar een bevroren boompje gehad lees werkelijk boompje want het is niet meer dan 25 cm hoog. Het staat in een verhoogde bak die wel in contact staat met de vaste ondergrond. Aarde is niet te voedingsrijk na 2 keer de boel omspitten. Vaste grond is oude landbouw grond( we wonen nieuwbouw op een oud weiland) boven laag is pot grond. Niet te veel mest want ik had de arme rond tip al gehad. Ook dit jaar lijkt het boompje meer dood dan levend wil kan mij wat tips geven?

Ik denk dat ze graag een beetje beschut staan in ons klimaat en dat volle grond de wortels beter beschermt dan een pot.

Ik heb er eentje tegen een haag die de meeste wind opvangt, staat boven een lading in de grond weggemoffelde 'brikeljon' (steengruis dat door de vorige eigenaar in de grond werd gewerkt), en die ook zonder inpakken in het winterseizoen groeit en vrucht draagt dat het een lieve lust is. Die krijgt in het voorjaar een paar scheppen koemestkorrels en verder niets. Ik heb er een tweede die minder beschut staat en elk jaar zijn toppen en eerste lading vijgen kwijt is aan de vorst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...