Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zelf zaailint maken


greetje

Aanbevolen berichten

Ik heb het gedaan met maizena op droog krantenpapier. Maizena wordt echter hard en valt gemakkelijk uit elkaar, zeker op droog papier. Dat is dus niet goed gegaan, want zodra je het lint wil oprollen of verplaatsen valt alles uit elkaar. Ik ga het volgend jaar proberen op repen stof - welke stof weet ik nog niet -.

 

Tip is dus iig: Niet op krantenpapier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hé sovrese! jij was het dus

zou het wel werken op keukenpapier?

en als je stof neemt denk ik oude lakens of kussensloop die zeg maar sleets/dun versleten zijn,

maar die hardgeworden maizena was geen probleem?

 

edit.....zie dat jorg een kruispost doet

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greetje, je kan lijm maken met 1 deel bloem en 1 deel water en iets van keukenrol, wc papier of heel erg dun papier gebruiken. Hoe lang e.a. houdbaar is ? normaal gesproken maanden( in afgesloten potje). Je kan ook aardappelzetmeel gebruiken.( kan je mee behangen)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip voor hij/zij die geen zin hebben om stroken te knippen e.d. gebruik dan vloeitjes. gewoon de goedkoopste met 5 in een pakje. prijs rond de euro. Je kan dan per pakje vloeitjes 3 meter zaailint maken en van die 5-pak dus 15 meter. Eikenbladsla zit op band rond de 2 cm als je dit op vloeitjes gebruikt gaat het eerste zaadje op 2,1 cm en de tweede op 4,2 cm en de laatst op 6,3 cm. Het vloeitjes is 6,9 cm en je moet een streep zetten of denken na 0,4 cm aan de voor en achterzijden die je weer over het volgende vloeitjes plakt met een overlapping van 0,4 cm. Zie ook afbeelding. En ja niemand zeggen maar in het voorbeeld ben ik borlottobonen wezen leggen.

vloeitjeszaailint-mal33451375907278.jpg

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...