Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vandaag zuurkool ingelegd


meekje

Aanbevolen berichten

Hier een link van de website waar wij het van gemaakt hebben:

http://www.natuurlijkemolen.nl/NM/nl/pg_33.html

hoop dat dit zo werkt!

 

Had eerst andere foto's in mijn oorspronkelijke bericht en probeerde daarna wat uit en nu is de helft weg...ben niet zo handig met die dingen

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel even over een soort drempel... om iets te gaan eten wat al heel lang in een pot staat te soppen Maar het is erg lekker, en ook erg makkelijk. Een leuk klusje voor een regenachtige dag. De 1 stampen, de ander kool schaven

Ik las in het weck-inmaak boek dat je de zuurkool ook kunt wecken zodra het de (naar jou smaak)juiste zuurgraad heeft bereikt. Dat wil ik dit jaar eens doen, omdat de boel natuurlijk steeds zuurder wordt in die pot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik denk ik niet zo'n probleem mee. Ik neem aan dat de zuurkool uit de supermarkt ook een tijdje heeft gelegen. En hoe dat is ingelegd, dat wil ik denk ik niet eens weten

Hoe lang is de gemiddelde duur van zuurkool in de pot?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mega leuk!! Was het al van plan, maar het wordt volgend jaar. Goed te weten dat er 5 liter potten zijn. Ik kom alleen bij de brouwmarkt en ik vond de kleinste al zo groot. dus ik ga ergens anders verder zoeken. Ben benieuwd naar je resultaat!!

 

 

Wij hebben begrepen dat je hem niet helemaal vol hoeft te doen, wij hebben de pot wel voor de volledige 8 kilo kool gebruikt.

Tegen ons is gezegd dat de kool na vijf tot zes weken te eten is.

ALs je de smaak dan goed vind en niet verder wilt laten zuren kun je de kool ook invriezen...niet dat wij dat van plan zijn

Eerst maar eens kijken hoe het uitpakt, het is gewoon erg leuk om te doen en de pot staat hier lekker te blubberen!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...