Anna3 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 (aangepast) Heb ook eindelijk mijn lijstje gemaakt. Er komt vast nog wel wat bij. Aanbod: Zaailingen-- Aubergine: Vera Striped Toga (Solanum aethiopicum - Afrikaanse aubergine) -- Paprika's: Faludi Giant Aconcaqua Golden Treasure 3 reuzen (mix van grote blokpaprika's) Mini Bell mix -- Pepers: Nepali Orange Pimiento del Piquillo Paper Lantern -- TomatenBlack Pear (paarsbruine cherry)Black Cherry (paarse cherry)Black & Red BoarThompson Seedless Grape (groene cherry)Sweet Baby (cherry)Pineapple FogAbsintheRobson AngolaYellow Taxi (geel, struik) Ik zag dat de Duizendblad mix (wit en allerlei roze tinten) die ik van Jorieke kreeg zich lekker heeft uitgezaaid. Daar kan ik wat van oppotten. Heb een paar stekken ananassalie (Tangerine) van afgelopen najaar staan. Zaden (gekocht):- Kleine pimpernel- Wortel Atomic Red- Peterselie Gigante De Italia (bio)- Wortelpeterselie- ... Overig:- Perliet Ik ben op zoek naar- Aparte (vaste) groenten bijv. bonte eeuwige moes- Aparte kruiden- Planten voor thee- Zeekraal (NL) zaden- Witte bloeiende planten of planten met mooi groen blad voor in mijn stukje witte tuin- Gewichten om kaas te persen- Doe een leuk aanbod -----------------------------------------------------------------------AfsprakenWie / ik geef / krijgJorieke/geld, broden/bonte eeuwige moes, kogeldistel, kaasdoek, vleesCupcakje/zaden wortel atomic red/fox ley stekCiska/zaden gardeners delight, bonte landkers (barabarakruid)/5 in een kruid, basilicum magic mountain, jampotjes, papalo, bleekselderijClaudy/ananassalie, duizendblad/Angela/peper Paper Lantern, tomaat Robson Angola/Deutzia gracilisCharly/?/Red Russian zaadjesHenkg/volgende keer iets/zaailingen knolselderij (zelf bakje meenemen!)Rabarber/Dropplant After eight, boon Rattle snake/vrouwenmantel, aub turkish orange Spitskool/Pimiento del Piquillo/papalo 14 april 2018 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Bonte eeuwig moes heb ik uiteraard voor je. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 15 maart 2018 Auteur Geplaatst: 15 maart 2018 Fijn! Die van mij ging van de zomer opeens dood, terwijl ie zo mooi was en zonder rupsenvraat Quote
Spitskool Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Ik ga niet naar de MTFD helaas, maar zag je zaailing Pimiento del Piquillo. Heerlijk! Nou heb ik toevallig nog wat Japanse zeekraal zaden... Ik werk in de buurt van Utrecht, dus als je zou willen, dan kunnen we eventueel een live ruil doen? (En dan blijf ik verder weg uit je MTFD ruillijstdraadje. Beloofd.) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Cupcakeje Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Ik zou graag wat zaadjes van de atomisch red wortel willlen. Staat er iets op mijn lijstje wat je leuk vind ? Of wat zoek je anders voor vaste planten ? Quote
Anna3 Geplaatst: 15 maart 2018 Auteur Geplaatst: 15 maart 2018 Is goed hoor Spitkool! Ik las dat je wat aparte kruiden hebt gezaaid, pipiche of papalo zou ik daar iets van mogen? Die Japanse zeekraal is ook leuk, maar die kruiden lijken me nog spannender Cupcakeje, prima! Ik zal nog eens bedenken wat ik wil. Misschien wel een stekje chocolademunt, even zien of de mijne nog opkomt. Quote
Ciska Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Toeval wil dat ik ze ook gezaaid heb....maar ik heb nul nop ervaring met dat spul...pipiche en de papalo...dus ik weet niet oftwat gaat worden. Vreeken had ook een kruid, vijf in een....een blaadje volgens joeptjoep in de grond gestoken en het doet et ook nog....dus roep maar wie wat en hoeveel?.... Quote
Spitskool Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 De papalo is het lekkerste! (En het wordt een mooie, grote plant.) Beide - ook de pipiche - kiemen ze praktisch waar je bij staat; binnen een dag of twee, drie. Ik wacht wel even de MTFD af, dan kan je kijken wat je daar hebt kunnen ruilen met o.a. Cisca. Als er daarna nog iets is uit mijn lijstje wat je niet hebt, dan kunnen we via PB bekokstoven wat we willen ruilen. Ik houd me in ieder geval nog steeds aanbevolen voor een Pimiento del Piquillo zaailing. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Claudy Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Hai anna,Heb wel interesse in de ananassalie en duizendblad..weet niet if je wat im mijn lijste ziet staan?Groetjes Claudia Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Ik heb wel interesse in:Paper Lantern Ik heb wel een wit bloeiend struikje voor je. Quote
Anna3 Geplaatst: 6 april 2018 Auteur Geplaatst: 6 april 2018 Dan graag papalo Spitskool! Ciska, ik ben wel in voor een verrassingsblaadje (5 in een ... ) Claudy en Angela Weet je ook een naam Angela? Quote
Ciska Geplaatst: 6 april 2018 Geplaatst: 6 april 2018 Neem wat voor je mee....ze zijn echt nog maar net aangeslagen hoor... Quote
Anna3 Geplaatst: 8 april 2018 Auteur Geplaatst: 8 april 2018 Mooi struikje Angela! Deal Ciska is goed hoor, ze worden vast vanzelf groot Quote
Ciska Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Heb jij toevallig nog wat geurende oregano staan? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Zou ik ook nog een Robson tomaat mogen? Quote
Anna3 Geplaatst: 8 april 2018 Auteur Geplaatst: 8 april 2018 Angela, natuurlijk! Ciska, ik heb alleen een gouden oregano staan. Weet niet wat je geurend vindt? Quote
Ciska Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 sorry Anna, maar de gouden oregano doet het hier ook niet... Quote
Anna3 Geplaatst: 10 april 2018 Auteur Geplaatst: 10 april 2018 Jammer Ciska! Hier is het net onkruid Heeft er nog iemand interesse in een zaailing Jacobsladder? Quote
Spitskool Geplaatst: 10 april 2018 Geplaatst: 10 april 2018 Dan graag papalo Spitskool! Ik heb helaas na het verspenen wat minder papalo over. Ik zal wat opnieuw bijzaaien, maar vrees dat onze deal in duigen valt. Als de nieuwe zaaironde aanslaat, laat ik het je in een PB weten. (Papalo is zo lekker!) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Anna3 Geplaatst: 11 april 2018 Auteur Geplaatst: 11 april 2018 Dank Ciska! Spitskool, het is al geregeld Waar gebruik jij papalo bij/in? Quote
Spitskool Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Top! Ik gebruik papalo eigenlijk bij alle gerechten waar koriander doorheen kan, maar ook graag in salades. Ben benieuwd waar jij het bij gaat gebruiken! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Ciska Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Ben ik ook wel benieuwd naar.....ruikt ahum .....behoorlijk sterk....Anna..ik ga mijn bleekselderij plantjes verspenen, zal ik ook wat voor oppotten? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.