Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Lsjr33

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Lsjr33

  1. Veel te vroeg gezaaid, check. Mijn hoop was dus gevestigd op een voorjaar als vorig jaar, toen konden de paprika’s ook vroeg de kas in. Dat zie ik met -14 nog niet zo snel gebeuren. Hopelijk houden ze het nog even vol in de geïmproviseerde lichtbak. 😄
  2. Zeker! Healthy, Roumanian Rainbow, Sweet Banana, Oda en Karma. Alle varianten gekocht bij de nieuwetuin. Ze worden lang niet zo groot als paprika’s in de kas maar heb er leuk van kunnen oogsten vorig jaar.
  3. De kas is 3,35 bij 4,44, nog steeds zeer tevreden mee!
  4. Heel slim, daar had in niet aan gedacht! Na 1 januari de straten van Nijmegen maar eens afstruinen.
  5. Het 2020 topic is nog actief, maar ik kon het niet laten. Vandaag gaan de paprika’s, pepers en aubergines de propagator in! Mijn vingers gaan altijd te vroeg jeuken in die donkere dagen, helemaal nu er weinig te beleven valt verder. Ik zaai dit jaar twee soorten paprika voor in de kas en vijf soorten voor buiten. En dit jaar voor het eerst drie soorten hete pepers.
  6. Ik doe mee!
  7. Lsjr33 reageerde op Dennis29's topic in Fruit en noten
    Aangezien ik er zelf nul verstand van heb, heb ik Hans gevraagd twee rassen te sturen die hij aanraadt. Nog meer mysterie 😉
  8. Lsjr33 reageerde op Dennis29's topic in Fruit en noten
    In het kader van hop hop gas er op 😉 Twee varianten besteld bij Hans. Wat is nu wijsheid? Ik kan de planten in pot houden (wel met pot in een grote berg compost) in de koude kas en ik kan ze uitplanten.
  9. Lsjr33 reageerde op Dennis29's topic in Fruit en noten
    Zoiets dacht ik al! Ik ga op zoek naar andere bomen.
  10. Lsjr33 reageerde op Dennis29's topic in Fruit en noten
    Ik heb een paw paw mysterie, hopelijk kunnen de kenners hier helpen! Bij het aanschaffen van wat struiken op een kwekerij ook een paw paw tegengekomen, op het kaartje alleen de naam asimina triloba. Ik kon hem niet laten staan. Na het doorspitten van dit forum komt de kennis, dus achteraf de kwekerij gemaild welk ras het betreft en of het een zelfbestuiver is. Hun reactie: helaas is het ons niet bekend het is de wilde variant. RaRa wat kan ik gekocht hebben? 😄
  11. Haha had ik kunnen weten. Ik loop van de week even langs!
  12. De titel zegt het al! Ik ben op zoek naar vijgen stekken. Ik heb een hele grote vijg buiten in de volle grond, maar wil er ook een paar soorten bij om in flinke potten te groeien. Zijn er mensen die een stekje kwijt kunnen en ben natuurlijk ook benieuwd naar het ras. Kosten vergoed ik uiteraard.
  13. Eindelijk besluiten de tomaten om ook mee te doen. De eerste lichting kon er af!
  14. Gewoon proberen met behulp van suiker, groene thee en water, zoals je normaal ook zou doen. Gaat alles goed dan groeit er vanzelf een nieuwe zwam Gebeurt er niets weer je ook genoeg.
  15. Het grote oogsten en het grote uitdelen is begonnen!
  16. Hier moet ik altijd een beetje om lachen, er is zo veel vertrouwen in de griepprik. De griepprik kan absoluut werken, als de cocktail waarvoor dat jaar gekozen wordt toevallig de juiste is. Er zijn dusdanig veel mutaties van het virus dat er elk jaar (nu bagataliseer ik natuurlijk een beetje), voor een bepaalde inhoud wordt gekozen. Het kan dus ook prima zijn dat de griepprik nul bescherming biedt omdat mutatie en vaccinatie niet op elkaar aansluiten het blijft gokken.
  17. Zeker! Ik stuur je een privé bericht
  18. Klopt ze zijn eind maart aangeplant. Ze hebben een aantal keer water gekregen en dan meteen flink wat. Verder ziet de boom er ook nog goed uit.
  19. Lsjr33 plaatste een topic in Fruit en noten
    Dit is mijn eerste jaar met fruitbomen en heb er nog weinig verstand van. Mijn kersenboom lijkt te verdorren, dus mijn eerste reactie is water geven. Maar de boom staat in klei dat water goed vasthoudt, plus een dikke laag houtsnippers. Dus voor ik mijn boom verdrink een vraag aan de kenners, is dit een tekort aan water of is er mogelijk iets anders aan de hand?
  20. Lsjr33 reageerde op Archer's topic in Babbeltuin
    Ik heb vorig jaar stro gebruikt van de intratuin. Eens maar nooit meer, heel veel spijt van. Het verteert super slecht en het ontkiemt nog. Dus ik ben dit jaar een enorm gevecht tegen het gras aan het verliezen
  21. Ik heb begin mei een kas geplaatst, ook gekocht bij Stappaerts. Ik ben er ontzettend blij mee! Top kwaliteit dus ik maak me geen zorgen met wind. Ik heb er wel voor gekozen om hem in elkaar te laten zetten dat was mijzelf nooit gelukt. De heren zijn met twee man om kwart over zeven begonnen en om 13:00 zat alles in elkaar. Met zo’n kas kun je jaren vooruit.
  22. Lsjr33 reageerde op Saalk86's topic in Groente
    Die van mij staan uitgeplant in de kas! Daar had ik ze ook voorgezaaid, heerlijk die kas. Scheelt zo veel ruimte binnen. Ik heb vijf soorten dit jaar, citroen komkommer, appel komkommer, geel groen en wit. Namen heb ik zo niet paraat.
  23. Het ligt ook niet aan de slang de waterdruk op het tuincomplex is erg laag. Als je overdag sproeit en veel anderen ook, mag je bijna blij zijn dat er überhaupt water uit de kraan komt.
  24. Nieuwe slang van Gardena te koop, 30 meter. Aangeschaft om een andere slang te verlengen maar de waterdruk is niet voldoende. Dus helaas overbodig. Enkel losgeknipt uit de verpakking en één keer aangesloten. Nieuwprijs was 36 euro mag weg teab.
  25. Is het niet praktischer je ouders te laten bestellen online en dit op te laten sturen? 😊 Van der Wal, Vreeken, de nieuwe tuin (België) en de Bolster. Allemaal fijne webshops en dat hebben je ouders zo in huis.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.