Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door een aantal foto's van de geoogste groenten van een paar van onze leden, dit nieuwe topic.

Ben je terug gekomen uit je tuin met armen/emmers vol met lekkers? Maak er eens een foto van, en plaats die hier

En wat ga je er mee doen? (die avond opeten? Bewaren/wecken/invriezen voor later? etc.)

  • Like 1

Kom 13 april ook naar de moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor vandaag: een bos snijselderij, prinsessenboontjes, 2 courgettes en een paar aardappelen.

 

zmbccg82701371148939.jpg

1zdrzol89061371148939.jpg

 

De snijselderij heb ik geknipt en ging de vriezer in. De boontjes (en nog een paar geoogste van een paar dagen geleden) zijn vandaag gegeten. Boterzacht en heerlijk

De courgettes gaan oa. over de pizza. De aardappeltjes laat ik even liggen tot ze wat droger zijn. Dan gaan ze met schil en al (ergens volgende week) met knoflook en kruiden in de oven.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere dag pluk de een beetje kruiden om te drogen voor de thee of voor de olie:

Agastache ( dropplant), bloemen van de Heemst, Goudsbloem, Duizendbladbloem, St.Jansbloem, bloeiende topjes van de Citroentijm, Dilleschermen ( nog niet in het zaad, zo vind ik het lekkerder voor de thee ) en slaapbolletjes voor het maanzaad.

2ahiqt555041371155694.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag maar eens de rijpe tomaten van de struiken gehaald omdat er de komende dagen wat regen kan vallen.

 

sl552546.jpg

 

Het zijn tomaten van 4 verschillende rassen . Links boven Siberian , rechtsboven Harbinger , linksonder Outdoor Girl en rechtsonder mijn eigen ras.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtige foto`s! Frans: die tomaten...ik droom er wel eens van! Hierbij een foto van mijn snijbiet. Op zich niet zo`n byzondere oogst, maar ik vind het gewoon zo`n mooie groente.

Grr...foto lukt niet, maar dat zal aan mij liggen....

601_d601aec18159dca6fc22188f192a1b05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De courgettes waren na 4 dagen supergroot.

De wespen zijn in de kas al aan de druiven begonnen, dus ik heb maar wat geoogst om te proeven of ze gelijk hebben. verder de 1e coeur de boeuf`s en natuurlijk de heerlijke rosevalletjes, die in dit geval rosevallen moeten heten!

783_4f17ce0d083763967653a418ea4b7b15.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...