Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Rookie

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Rookie

  1. Rookie reageerde op HuubvG's topic in Babbeltuin
    Geniet ervan!
  2. Koolrabi courgette ovenschotel. https://www.antrovista.com/voeding/recepten/courgette-koolrabi-ovenschotel.html
  3. Rookie reageerde op Juna's topic in Problemen in de moestuin
    Een muts met een lamp... Dat is een beeld wat ik niet snel kwijt zal raken..🤣
  4. Rookie reageerde op woldistel's topic in Groente
    Ik heb dit jaar voor het eerst pronkbonen. Die wilde ik hebben, omdat ze bekend staan als een sterke plant, die gebruikt werd als windbreker. En dat had ik nodig. De heersende windrichting is altijd zuidwest, daar ging ik van uit. Maar vreemd genoeg is dat dit jaar tot nu toe niet opgegaan. Tot nu toe is het noordoost geweest, misschien heeft dat toch te maken met de klimaatverandering. Maar zuidwest en noordoost zijn precies tegenovergesteld, dus dat maakt voor de windschermen niet veel uit, hooguit voor de planten. In mijn research naar windbrekers kwam ik juist op pronkbonen uit. Die werden vroeger gebruikt als haag rond kwetsbare gewassen, juist omdat ze zo bestand zijn tegen harde wind. Ik weet dat de meeste klimbonen helemaal niet van wind houden, ik heb de rest dan ook in de luwte staan en die doen het uitstekend daar. Ik heb gekozen voor drie verschillende soorten, om te zien welke het meest robuust is. Er staan (van links naar rechts) Boerentenen, Emergo en Lady Di. Ik had goede hoop voor de boerentenen, omdat dat een boon is, die een lange voorgeschiedenis heeft. Maar die doet het eigenlijk het slechtst. De Emergo staat ook bekend als een sterke boon, maar die doet het eigenlijk ook niet goed. De winnaar is de Lady Di, die met kop en schouders boven die andere uitsteekt. Ik moet er maar vanuit gaan, dat onze woonplek gewoon niet de gunstigste plek is wat betreft de wind. Ik zal dus moeten leren wat wel en wat niet werkt. Heeft iemand nog een aanbeveling voor een sterke pronkboon, die ik volgend jaar kan proberen?
  5. Rookie reageerde op Rookie's topic in Huiskamer
    Aan dit klimrek zaten pronkbonen, die het leven sowieso niet echt zagen zitten. Kennelijk zijn er ook pronkbonen, die niet tegen harde wind kunnen, ik dacht ze daar juist te laten groeien als windbreker, maar helaas. Er is maar 1 soort van de 3, die het echt goed doet, de rest heeft het er maar moeilijk mee.
  6. Ik vind 2 het leukst. Oeps, ik zie nu pas dat het een poll is, sorry.. Ik heb gestemd.
  7. Rookie reageerde op Rookie's topic in Huiskamer
    16
  8. Rookie reageerde op Rookie's topic in Huiskamer
    @MSDG dat zou heel goed kunnen, ik heb altijd het idee, dat we hier in een windtunnel wonen. @Petrasmoestuin ja, dat zijn die palen, we gaan ze volgend jaar maar dubbel plaatsen inderdaad. Voor de rest van dit seizoen maar even improviseren.
  9. Rookie reageerde op Rookie's topic in Huiskamer
    Vreemd hè? Die wind hier nekt ons steeds weer.
  10. Rookie reageerde op Yayo's topic in Voordeur
    Welkom hier! Ik heb grote bakken van gegalvaniseerd staal en ik ben er erg tevreden mee. Het grootste voordeel vind ik, dat slakken er niet tegenop willen klimmen, dus de planten in die bakken komen redelijk ongeschonden het seizoen door. Mijn bakken zijn 180x90x60, maar ze zijn er in allerlei verschillende maten.
  11. Rookie reageerde op Rookie's topic in Huiskamer
    Nee, die stokken staan in de bak, bijna een meter diep. En het zijn stokken met een metalen binnenkant... Maar ze zijn gewoon omgeknakt. We hebben ze maar gespalkt, en gaan de andere klimrekken even vastzetten met wat scheerlijnen.
  12. Rookie reageerde op krissie107's topic in Babbeltuin
    Misschien neemt hij een Sabbatical van zijn tuin dit jaar. Hij is nog wel steeds op het forum, 20 uur geleden nog. Kan je even een teken van leven geven @Patrijs ? Ik ben een beetje bezorgd.
  13. Rookie plaatste een topic in Huiskamer
    Die mega onweersbuien zijn een beetje langs ons heen getrokken. We hadden wel weer zo'n geniepige valwind en hele harde regen. Eén van mijn klimrekken kon de spanning niet meer aan...
  14. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ik zal eens gaan kijken @hoekman . Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dankjewel!
  15. En heel simpel, precies wat ik wil.😊
  16. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Mijn Nemo aardappelen heb ik een aantal weken (bijna 5) geleden helemaal terug gesnoeid (zie foto een stukje hoger, van 15 juni). Ik dacht eigenlijk, dat er niets meer mee zou gebeuren, maar ze lopen helemaal opnieuw uit, nu (nog) zonder phytophtora. Verrassend eigenlijk.
  17. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ik laat ze gewoon zitten. Als het loof echt helemaal is afgestorven haal ik het er af, maar ik laat de aardappelen gewoon zitten. Die haal ik er later pas uit. Mijn Vitabella's waren helemaal afgestorven, die heb ik tot boven de grond gesnoeid. Het ziet er nu zo uit: En omdat ik zelf ook wel benieuwd was, hoe de aardappelen er uit zouden zien, heb ik even gegrabbeld: Ze blijven dus gewoon helemaal goed onder de grond. Deze zitten er nu ook zo'n 5 weken in, zonder loof, dus ik zou ze gewoon lekker zo laten @RobN . Jouw planten zijn nog zo groen, die kunnen best nog wel even door. Hoe lang ga je op vakantie?
  18. Vanavond voor het eerst dit seizoen de hele avondmaaltijd (uitgezonderd de fetakaas) uet. Ik maak Griekse fasolakia, een sperziebonen/aardappelschotel, waarbij de groentes, met ui en knoflook, worden gestoofd in een tomatensaus. Mjum! De uien en knoflook zijn de laatste van vorig jaar, misschien red ik het net tot de volgende oogst.
  19. Ik heb ook niet veel geluk met radijzen @Dahli , maar de meiraapjes doen het bij mij prima! Ik heb die herfstraapjes gelijk besteld, ik vind de meiraapjes erg lekker, ik eet ze meestal rauw, als radijs inderdaad.🙂
  20. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ik zie ze hier niet.
  21. Mijn laatste sperziebonen van vorig jaar in een prutje met gehakt, de laatste uien van vorig jaar, paprika van vorig jaar en een saté sausje.
  22. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Er zijn best veel planten aangetast. Dan zou ik ze er allemaal uit moeten halen. Ik geloof dat ik me volgend jaar maar bij de hele vroege aardappelen ga houden. Maar voor nu sta ik dus in dubio.
  23. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Die van mij doen het als een tierelier. Van ielige, zielige stekjes zijn het mooie, sterke planten geworden. Dit is bijna allemaal van die dunne aardappel van jou @Jorieke123 . Ik heb er drie stekjes bijgekocht bij Vreeken, maar dat doe ik volgend jaar dus niet meer, nergens voor nodig dus.
  24. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ik ga het goed in de gaten houden en doorgaan met aangetast blad verwijderen. Dan zie ik wel waar het schip strandt. Dank jullie wel!
  25. Rookie reageerde op Rookie's topic in Groente
    De bladeren van mijn Texla aardappelen krijgen/hebben sproeten. Dit soort wordt verkocht als resistent tegen phyt. Is dit roest of zo? Ik haal alle aangetaste bladeren er elke keer af, maar de planten houden dan op het laatst wel erg weinig loof over. Ze zouden tot in augustus in de grond moeten blijven. Wat zal ik doen?

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.