Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goedenavond uit Westerlo!


Carmen

Aanbevolen berichten

Hallo mede-moestuinliefhebbers,

 

Mijn naam is Carmen, 25 jaar oud, zelf nog geen kindjes... Leerkracht lager onderwijs van beroep.

Vandaag tijdens het opzoeken van enkele weetjes i.v.m. mijn moestuin (ongeveer 80 m2 groot), ontdekte ik dit leuke forum. Ziezo, direct lid gemaakt . Al sinds ik klein was ben ik gebeten door 'de moestuinmicrobe'. Mijn opa en papa hebben beide zeer groene vingers, helpen in hun tuin deed ik al lang. Een eigen moestuin was toch wel een uitdaging voor mij en mijn vriend, die ondertussen ook graag mee onkruid weghaalt en lekkere groentjes oogst. Nu het 2de jaar dat mijn moestuin vol lekkers staat, simpele groenten en fruit om mee te beginnen, maar we leren steeds weer bij. Tomaten, ui, wortels, komkommer, courgette, pompoen paprika, aardbeien, rode en zwarte bessen, framboos, prei, selder, witloof, kruiden, boontjes, spinazie,...

Ik hou ervan om nieuwe soorten groenten te leren kennen en mijn plantjes stap voor stap te zien groeien door ze zelf te zaaien.

Hopelijk kan ik hier wat terecht met mijn vragen ed. Ik zal binnenkort ook wel eens wat foto's plaatsen, dat is altijd fijn.

Voila, nu weten jullie alvast wie ik ben!

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Stan!

Ik zag dat jij ook aardappelen in zakken zet in je stadstuintje (heel erg leuk trouwens!).

Zijn ze bij jou goed gelukt de aardappelen? Wij hadden dit ook geprobeerd met enkele zakken om eens uit te testen, maar de opbrengst was niet al te groot. De soort bij ons was Gloria en Desiree.

Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet anders zeggen dan het viel heel erg tegen dit jaar maar kijk ook eens hier : aardappels-in-grote-potten-t2762.html Dan zie je dat er heel veel mensen op dit forum in zakken of potten aardappels laten groeien en dat eigenlijk iedereen dit jaar weinig oogst heeft. Zelf ben ik enkele weken geleden een 2de rond gestart.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de aardappelen op potgrond. En je kan nu nog wel een 2de ronde starten hoor. je hebt gemideld 3 maanden nodig voor een oogst aardappelen. je zou ze als er vorst kan komen kunnen in pakken dan wel over tunnelen met transparant plastic.

Er is ook een topic met aardappelen met de kerst. Moet je maar met de zoekfunctie proberen te vinden. ik kan het topic even niet vinden anders kon ik een linkje voor je plaatsen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Carmen, en welkom!!

 

Niets is zo aanstekelijk als het "geluk uit eigen tuin"! Heerlijk hè, al dat lekkers, al is het nog zo eenvoudig.

Je kunt een soort blog binnen dit forum aanmaken (Moestuin seizoen), waar je voor jezelf en voor de rest kunt bijhouden wat er allemaal in je tuin gebeurt. Hartstikke leuk en ik vind het ook nog eens handig, want ik vergeet regelmatig wat ik allemaal waar heb neergezet etc.

Veel plezier zowel in je tuin als hier op het forum!

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...