nynca Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Hallo , helemaal nieuw hier op het forum en ook helemaal nieuw in de wereld van moestuin en inmaken enz.... Zoals waarschijnlijk vele heb ik momenteel een overvloed aan tomaten .Ik zou deze liefst niet verloren zien gaan , maar ik zie het bos door de bomen niet meer met al de verschillende soorten van bewaren . Ik vraag dus raad .Ik zou mijn tomaten willen gebruiken voor spaghetti en Provençalen saus wat doe ik er best mee ? Ik heb alles om te wecken en heb ook veel bokalen met schroefdeksel .Kan ik daar ook al courgettes bij doen ? hopelijk krijg ik hier duidelijke antwoorden groeten Nancy Quote
Itoero Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Maak een tomatenconcentraat.Ik vries het cooncentraat gewoon in, dat is veel minder tijdrovend (en goedkoper) dan wecken.Ik heb ook ketchup gemaakt:)Als je op voorhand goed uitzoekt wat de vroege en late rassen zijn, kan je je rassen zo kiezen dat ze niet allemaal tesamen rijp worden. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Erny Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 In de recepten en inmaak topics kan je heel veel recepten vinden voor het verwerken van je tomaten, met of zonder courgettes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.