Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardappelloof eraf getrokken door tuig


Groene vingers

Aanbevolen berichten

Sorry voor de titel maar ben een beetje pissed off Iemand heeft in de nacht van zaterdag op zondag in mijn tuin heel veel loof van aardappel planten eraf getrokken. Ik heb nog de late soorten Texla, Bildstar en Rose val staan. Een stuk of 10 planten nu dus zonder loof. Ik heb een paar vragen nu;

 

1. Kunnen de aardappelen nog in de grond blijven of moeten ze eruit.

2. Kan ik van de overige planten ook het loof verwijderen zodat het lijkt alsof er geen aardappelen meer staan in de tuin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt eigenlijk een beetje alsof iemand ( zit je op een volkstuin-complex ? ) dacht of vond, dat je de gevreesde aardappelziekte in je blad had ?

Kan dat zo zijn ?

Zo ja , kan ik me ( hoewel niet goed te keuren ) zoiets voorstellen. Mensen zijn soms panisch rondom die ziekte ( en onkruid )

Zo niet, is dat toch wel een heul heul rare actie. Neem dan óók de aardappelen mee toch ?

 

Kan er ook nog tussenin zitten, de persoon dácht dat je die ziekte had, wat niet zo was.

 

Aardappelen hoef je niet allemaal nu gelijk te rooien hoor, die kunnen best even blijven zitten.

De rest óók het loof weghalen , als het loof nog goed is ? zou ik niet doen. Late soortjes kunnen nog wel even ( Roseval is er bij mij al wel uit )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...