Geplaatst: 29 september 201311 j en zo ziet het er nu uit, eindelijk wat tijd gevonden om mijn plan uit te voeren.Er staan nu 4 soorten varens ( asplenium scolopendrium, Athyrium vidalii, Athyrium Filix-femina en de variant van de laatste "Lady in red" ) en een waldsteinia geoides omdat die laatste ook wat bloemetjes geeft. Allemaal uitgezocht bij de kweker voor droge grond onder bomen.Hopelijk gaat dit wat beter dan de Hydrangea's
Geplaatst: 1 oktober 201311 j Begin ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het komend voorjaar er uitziet > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 4 oktober 201311 j Ik heb een mooie rij hortensia’s staan, kunnen wel enige uren in de zon (s’morgens) maar als het op het heetst van de dag wordt, moeten ze uit de zon staan.Deze zomer met die tropische dagen staan ze bij mij heel de dag in de zon (kan niet anders), nou er is de helft van de bos verbrand. Water gieten helpt niet hiervoor, ze kunnen gewoon niet tegen die warme felle zon. Dus op het heetst van de dag schaduw en voor een hortensia mag het elke dag regenen, maar dan heb je ook een bos bloemen van juli tot december. En die eik mag je zo naar mij brengen ik heb als hobby vis roken (vooral paling) nou daar heb ik puur eik voor nodig DUS!! Ook die beuk is van harte welkom want dat zijn nou net de twee houtsoorten die ik het liefste heb. Groet Ries.
Geplaatst: 4 oktober 201311 j Dat jouw Hortensia's het op warme dagen moeilijk hebben, is niet zo zeer de zon alleen. Het is vooral je grondsoort ( Hoeven, brabant ). Zou je op de vochtige klei zitten zoals hier ( Z-H ) heb je op het warmst van de dag minder last. Een hortensia laat zijn blad wel eens slap hangen dan, maar trekt weer op op het moment dat de zon weg is.Hortensia's willen vocht ja. En dus ook het liefst een vocht-vasthoudende grond.Hele dag zon hoeft dus niet een probleem te zijn. Als er maar vocht is.
Geplaatst: 4 oktober 201311 j Hortensia's zijn inderdaad zuipschuiten jja (gelukkig zijn ze tevreden met schoon water )
Geplaatst: 4 oktober 201311 j Het is hier schrale zantgrond, met klei heb ik geen ervaring maar neem het graag van je aan.Het was zo heet in het midden van de dag dat de bladeren niet alleen slap maar ook verbranden . En vooral de verse groene bladeren, maar ze komen wel goed want ik heb de ervaring, een hortensia is niet makkelijk kapot te krijgen. Groet Ries.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.