Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

hallo

JudithB

Recommended Posts

als onervaren moes-tuinierster was ik aan het googelen op het zelf maken van een tuinkas en kwam hier terecht.

ik ben aan het plannen voor volgend jaar. afgelopen seizoen heb ik een bak met wat groente volgens het makkelijke moestuin principe uitgeprobeerd en ik heb net een paar groene tomaten (coer du boef) in een chutney verwerkt. Plan is om het wat gedegener aan te pakken, wel eenvoudig, maar een kas lijkt me geen overbodige luxe. Wat een leuk forum is dit, ik ben al via links op hele mooie blogs terecht gekomen. ik vermoed hier veel nuttige informatie te vinden. De eerste opmerking die ik hier op de kennismakingsafdeling vond en ter harte ga nemen is dat het nu tijd is om knoflook te planten (ahem) ik dus maar eens opzoek naar hoe je dat doet, ik heb verse Franse (van mijn recente kampeertocht in Frankrijk meegenomen) benieuwd of die te gebruiken is. Ik vind het steeds lastiger om hier goeie verse knoflook te vinden, van een lekkere soort. dus wellicht..... Zodra ik wat foto's heb zal ik ze hier laten zien.

tot ziens,

Judith

Hallo Judith, welkom!

Nou, je begint met je neus in de boter: als ik het allemaal goed heb begrepen is Franse knoflook zeker geschikt om hier te kweken! De chinese knolletjes die je in de supermarkt koopt precies weer niet (heb ik inmiddels ervaren, want ze doen het inderdaad maar heeeel matig bij mij)

veel succes, goede oogst en veel plezier op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.