Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben misschien een beetje vroeg, maar ik moet een plan presenteren bij mijn werkgever. Wie weet waar ik volgend jaar zaailingen/jonge groenteplantjes kan kopen in de buurt van Amsterdam? Ik ben dit jaar soms geslaagd op de bloemenmarkt op het Amstelveld, maar daar is het aanbod nogal beperkt.

Geplaatst:

@Hannekelucia,In de buurt van de Kinkerstraat(zoek ik nog even voor je uit hoe het daar heet en de naam van het winkeltje.) zit een bloemen/planten winkel die best veel groenten e.d. verkocht dit jaar. Op de bloemenmarkt bij de Munt hebben ze bijna niets en wat ze hebben is erg duur. De Praxis in de Haven bij Ruigoord heeft normaal gesproken best veel. Maar in de dorpen en steden om Amsterdam is veel meer te krijgen. En mag ik vragen waar zoeken jullie naar ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Nou, ik ben bezig een moestuin bij een restaurant op te zetten. Ik denk niet dat er genoeg plek is om alle klanten te voorzien van eigengeteelde groente, maar in elk geval kruiden, bieten, courgettes, allerlei soorten bonen, wortelen. Ik ken alle markten van Amsterdam en daar moet ik niet zijn. Zelf zaaien en verspenen is me wat te arbeidsintensief, dus ik ben op zoek naar zaailingen. Het liefst koop ik alles bij 1 kwekerij. Mag inderdaad best buiten de stand zijn, maar liever niet in Groningen.

Geplaatst:
Ik denk niet dat er genoeg plek is om alle klanten te voorzien van eigengeteelde groente, maar in elk geval kruiden, bieten, courgettes, allerlei soorten bonen, wortelen.

De kruiden e.d kan je best kopen maar, wortelen en bietjes zou ik niet voor gekweekt kopen. Deze plantjes willen niet echt graag worden overgeplant.

Op de boeren ofwel Bio-markt op zaterdag (de Noordermarkt) kan je wel veel kruiden(ook als bosjes voor direct gebruik en die kan je dan ook weer stekken) kopen en dingen als rabarber, courgette's e.d. maar, geen bieten e.d.

Waar in Amsterdam zitten jullie ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Als je met de auto weg kunt: plantenmarkt Boskoop in Eemnes ( ligt vlak bij de snelweg)heeft heel erg veel groentes in verschillende variëteiten ook nog eens en kruiden en een hele goede prijs kwaliteitsverhouding. Mijn favoriete groenteplantenwinkel van dit jaar

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Piroska. Maar dat is wel érg duur. Een zaailing sla of andijvie, of rode sla enzo. Mag toch niet meer dan 3 a 5 cent kosten ( zo'n persblokje )

Geplaatst:

Om niet te hoeven verspenen en uitdunnen zou je ook met zaadlinten kunnen werken. (google zowel op zaadlint als zaailint)

Dat is zelfs minder werk dan een lading kleine plantjes in de grond moeten zetten.

Courgettes zou ik wel zelf zaaien; dat is niet veel werk, en dan heb je tenminste leuke soorten.

Geplaatst:

Hartelijk bedankt voor al jullie antwoorden! Ik heb dit jaar slechte ervaringen gehad met zelfgezaaide courgettes (ze kwamen niet eens op. Zal wel slecht zaad zijn geweest) en goede ervaringen met kleine gekochte plantjes. Idem met bietjes, maar goed, dat kan aan van alles liggen. M'n wortels had ik te dicht op elkaar gezaaid, dat werden bonzaiworteltjes. Wel mooi. Ik heb gelukkig een auto, dus ik zet deze adressen vast in mn agenda, voor later.

Geplaatst:
Nou, ik ben bezig een moestuin bij een restaurant op te zetten. Ik denk niet dat er genoeg plek is om alle klanten te voorzien van eigengeteelde groente, maar in elk geval kruiden, bieten, courgettes, allerlei soorten bonen, wortelen. Ik ken alle markten van Amsterdam en daar moet ik niet zijn. Zelf zaaien en verspenen is me wat te arbeidsintensief, dus ik ben op zoek naar zaailingen. Het liefst koop ik alles bij 1 kwekerij. Mag inderdaad best buiten de stand zijn, maar liever niet in Groningen.

leuk plan! In Haarlem vind je veel plantjes bij Oxalis in Santpoort zuid.

Ik denk ook: als je je in de restaurantmarkt wilt onderscheiden zou ik voor bijzondere/lekkere soortjes gaan, en die zul je meestal zelf moeten zaaien. Op het landjevandeboer wordt veel gekookt met eigen kweek, bijzonder en meestal erg lekker. Stuur maar een pb als je meer wilt weten.

Geplaatst:

Ik koop mijn zaailingen bij Oxalis in Santpoort- Zuid

15 cent per stuk en voor prei 10 cent.

Ik heb dit jaar voor het eerst met pillenzaad gewerkt voor Wortelen en had een prima resultaat !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...