beertjerinke Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Mijn dochtertje van 8 is dol op spruitenNu blijven de planten erg klein omdat ik ze te dicht op elkaar had gezetHeb ze verplant naar meer ruimte Kunnen ze daar wel tegen ach we zullen het wel zien Maar welke mest hebben ze eigenlijk nodig Ik geef koemest korrels in juni de eerste en laaststeKeer geweest is dat genoeg of moet ik.ze nog eens bemesten Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 het zijn wel grote eters dus misschien zijn ze daarom klein geblevennu mesten met korrels heeft niet heel snel/veel resultaat want die korrels moeten ook eerst verterenje zou bij een paar planten snelle mest bij kunnen geven om eens te kijken: bloedmeel, opgeloste kunstmest oid, bladbemesting met plantengier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Bedankt Ga ik zeker proberen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Ik geef ook bloedmeel voor meteen en beendermeel voor lange tijd.Dan groeien ze goed. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Van de bemesting heb ik geen verstand, maar wat betreft verplanten, dat heb ik laatst ook gedaan omdat ik er achter kwam dat de spruitjes (ik had ze gekregen) niet per stuk maar met meerdere in bosjes stonden. Geen wonder dat ze het zo slecht deden De superkleine plantjes (van +- 10 cm en met weinig wortels die wel wat beschadigden als ik ze uit de kluit van de grotere planten trok) hebben het bij herplanten niet overleefd, maar de planten die het grootst waren gingen bijna direct nadat de kleine sta-in-de-wegjes verdwenen waren groeien en spruitjes maken. De geel/paarsige bladeren kleurden daarna ook bijna direct weer groen. Daar denk ik (als leek ) uit af te kunnen leiden dat herplanten - mits voorzichtig met de wortels - in principe wel moet kunnen! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Als je een kluit met wortels heb dan ga je ze wassen.Zet in een emmer met water laat ze 1/4 of 1/2 uur weken en dan heen en weer door het water zo spoel je de aarde tussen de wortels weg.En bijna geen beschadeging. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 bij mij is verplanten volgens mij goed gegaan ze staan nog steeds overeind (met kluit en al verzet) heb er nu bloedmeel bij gedaan dus hopen dat het goed komt Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts