Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Spruiten verplanten?

beertjerinke

Recommended Posts

Mijn dochtertje van 8 is dol op spruiten

Nu blijven de planten erg klein omdat ik ze te dicht op elkaar had gezet

Heb ze verplant naar meer ruimte

Kunnen ze daar wel tegen ach we zullen het wel zien

Maar welke mest hebben ze eigenlijk nodig

Ik geef koemest korrels in juni de eerste en laastste

Keer geweest is dat genoeg of moet ik.ze nog eens bemesten

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

het zijn wel grote eters dus misschien zijn ze daarom klein gebleven

nu mesten met korrels heeft niet heel snel/veel resultaat want die korrels moeten ook eerst verteren

je zou bij een paar planten snelle mest bij kunnen geven om eens te kijken: bloedmeel, opgeloste kunstmest oid, bladbemesting met plantengier

Van de bemesting heb ik geen verstand, maar wat betreft verplanten, dat heb ik laatst ook gedaan omdat ik er achter kwam dat de spruitjes (ik had ze gekregen) niet per stuk maar met meerdere in bosjes stonden. Geen wonder dat ze het zo slecht deden

De superkleine plantjes (van +- 10 cm en met weinig wortels die wel wat beschadigden als ik ze uit de kluit van de grotere planten trok) hebben het bij herplanten niet overleefd, maar de planten die het grootst waren gingen bijna direct nadat de kleine sta-in-de-wegjes verdwenen waren groeien en spruitjes maken. De geel/paarsige bladeren kleurden daarna ook bijna direct weer groen. Daar denk ik (als leek ) uit af te kunnen leiden dat herplanten - mits voorzichtig met de wortels - in principe wel moet kunnen!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop