Posted February 1, 201411 yr Heb nog nooit te maken gehad met overlast door witte vliegen.. Maar ik denk dat ik ze wel direct goed geïdentificeerd heb? Ga ze in ieder geval morgen ochtend allemaal met de hand verwijderen en de hele plant nalopen. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten, of is verwijderen en even om de zoveel dagen controleren genoeg? Het is wel zo dat de roos nog steeds binnen stond en dat ik deze komende week buiten wou zetten op een beschut plekje (even soort hutje van vliesdoek gemaakt). Kan een koudere temperatuur ook een einde maken aan deze beestjes? Helpt Pyrethrum hier ook tegen, mocht het met de hand weghalen niet blijken te werken? Ga geen bestrijdingsmiddel kopen, maar heb dat spul nog staan. > Planten kopen? Doe het bewust!
February 1, 201411 yr Lekker buiten zetten, zónder vliesdoek. Niet beschut. Lekker op de wind. Twee droge dagen komen er aan. Lekker doorwaaien. Daarna wat beschutter wegzetten, tegen echte ( nacht ) vorst, omdat je hem steeds binnengehouden hebt en ding niet vell kan hebben nu. Niet speciaal tegen de zon beschermen nu, de zon is nog niet zo sterk. Wat goed zou zijn, als ie tóch nog zijn blad zou laten vallen de komende weken, voor hij weer aan de groei gaat.
February 3, 201411 yr Helpt Pyrethrum hier ook tegen, mocht het met de hand weghalen niet blijken te werken? Ga geen bestrijdingsmiddel kopen, maar heb dat spul nog staan.Gewone Spruzit werkt niet goed omdat ze wegvliegen als je spuit en ook omdat ze wat vettig zijn; de Bayer variant heeft wat kleefolie erin misschien werkt die beterwij spuiten zulke plantjes telkens buiten af met een waterstraal en we hangen horiver vangplaten op, werkt prima binnen in de kas