Geplaatst: 3 februari 201412 j Hallo Allemaal, Om jullie als vliegen naar stroop te lokken, ook even hier een topic gestart. Kijk even naar dit topic... post107282.html#p107282 Via via kan je dan wel terecht komen op de site om de applicatie te downloaden, maar ik geef hem hier ook gelijk mee.. http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/homepage Hoor graag van jullie! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 februari 201412 j Nou, ik ben benieuwd. Heb hem in ieder geval in m'n Dropbox* gezet zodat ik er vanaf elke computer bij kan. Daarbij vraag ik me wel af (heb het nog niet getest) of de data ook wordt opgeslagen in dezelfde map? * Linkje is een linkje waarbij, wanneer jullie je aanmelden ik extra opslag krijg (voordat ik hier vragen over krijg ).
Geplaatst: 3 februari 201412 j Auteur Nee die wordt opgeslagen in MijnDocumenten TuinOntwerp Gewassen. Je kan zelf bij instellingen je map kiezen die jij leuker vind Binnenkort komt de setup, dat is voor veel mensen makkelijker Gr In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 februari 201412 j Aha, goed om te weten. Bedankt voor je reactie! Paar puntjes, wat moet ik met een alien in m'n tuin? En zou zelf van Aqua, de benaming Water nemen.
Geplaatst: 3 februari 201412 j Auteur Dat is ict humor Aqua klinkt leuker In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 februari 201412 j Oké, dan zou ik het dus ook grappig moeten vinden Zit zelf ook in de ICT namelijk
Geplaatst: 3 februari 201412 j de alien kan je ook verwijderen. en aqua kan je zelf hernoemen naar water ik heb ook meerdere dingen verwijderd (alien, grind, water enz) en bij sommige gewassen een andere afbeelding. opties genoeg
Geplaatst: 3 februari 201412 j Auteur Eigenlijk kan je heel veel met deze applicatie, Die alien doet het goed met aqua, zodat alles met een buitenaardse snelheid groeit Maar ik heb bijvoorbeeld iemand gesproken die er een blokhut erop getekend, best leuk. Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik morgen die manual verder ga schrijven en koppelen aan de release. Nou zit ik te dubben. Of ik open deze met IE of Chrome (whatever) of ik open hem in de ingebouwde browser, waar ook dat zaaischema in zit. Hebben jullie een voorkeur? En dan ga ik kijken of ik er een setup van kan bouwen. Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 februari 201412 j Ik zou een online manual maken. Dan heb je altijd de laatste versie. Plus dat wanneer iemand zoekt op een vraag/melding ze dan ook bij je manual kan komen.
Geplaatst: 3 februari 201412 j Auteur Ja dat snap ik ook wel. Maar dan kan je kiezen om die manual (pdf) te openen in je eigen browser of in die van je applicatie (TuinOntwerp 2014)...Of ik stuur de user door naar de site, dat kan ook... Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 6 februari 201412 j Auteur Nog even een vraag voor de liefhebber. Ik heb een lijst met Tip van de Week. Maar die is nog niet compleet. Er ontbreken een aantal tips van een paar weken. Ik wil aan jullie vragen die te vullen en eventuele wijzigingen aan te brengen. Hier is de lijst: Week_1=Zaad al besteld? Week_2=Maak alvast een indeling van je tuin voor dit jaar. Week_3=IKEA vitrage als teeltgaas! Week_4=Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid. Week_5= Week_6= Week_7= Week_8= Week_9=Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid. Week_10= Week_11=Radijs en Mosterd zijn ook koolsoorten die een streng wisselschema hebben. Week_12=Regent het? Bewerk de grond dan even niet! Week_13=Afrikaantjes zaaien voor je Aardappels. Week_14=IKEA vitrage als teeltgaas! Week_15=Nu rode UI planten ivm bloei. Week_16=Afrikaantjes poten tegen Aaltjes. Week_17=Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk Week_18=Heel praktisch: Koolkragen aanbrengen kan nu prima! Week_19=Heeft het geregend? 's avonds slakken rapen Week_20=Let op de diefjes in je Tomaat! Week_21=Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid. Week_22=Staan je koolsoorten er al een poosje mooi bij? Bijmesten dan! Week_23=Aardappelloof van je Aardappels niet op de composthoop!!! Week_24=Luis in je Tuinbonen? Toppen die handel! Week_25=Nu pas Andijvie zaaien, vooral tegen doorschieten. Week_26=Je kan nog Sla zaaien voor een mooi najaar Week_27=Begin je met een 2e teelt? let op je wisselschema! Week_28=Als de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten..... Week_29=Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk Week_30=Droog? Rupsen plukken in je Koolplanten. Week_31=Aardappelloof van je Aardappels niet op de composthoop!!! Week_32=De juiste tijd om Veldsla te zaaien, voor een mooie winteroogst! Week_33=Let op de diefjes in je Tomaat! Week_34=Nog geen vaste plek voor je Boerenkool? Bij dit gewas mag je gewoon verplanten. Week_35=Begin je met een 2e teelt? let op je wisselschema! Week_36=Let op de diefjes in je Tomaat! Week_37=Je kastomaten nu toppen voor meer kracht in je plant. Week_38=Als de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten..... Week_39=Gegaarde groente níét op de composthoop. Week_40=Beste tijd om fruitbomen te planten. Week_41=Knoflook kan nu geplant worden. Week_42=Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk Week_43=Compost onder de grond verwerken. Week_44=Is dit week 44? Week_45=Dit is week 45 Week_46=Dit is week 46 Week_47=Dit is week 47 Week_48=Dit is week 48 Week_49=Mestrijden, juist nu voor dat het gaat sneeuwen... Week_50=Dit is week 50, bereid je voor op de kerst, lekkere groenten van jezelf, uit de vriezer maken een wildbraad heerlijk!!! Week_51=IKEA vitrage als teeltgaas! Week_52=De laatste Spruitkool plukken Week_53=De laatste Boerenkool oogsten Hoor graag jullie reactie... Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 3 maart 201511 j Auteur Voor degene die al werkt met Tuinontwerp 2014 het volgende: Ik wil van de applicatie af. Mijn werk en de omstandigheden zijn er niet naar om dit programma verder te ontwikkelen. Ook na het overleden van mijn vriend en collega Peter van Sintmaartensdijk is het er niet gemakkelijker op geworden. Hij had juist dat deel in handen waar nu vragen over komen. Verder ben ik in functie geen programmeur meer maar software adviseur geworden, wat een heel ander klimaat is met een vaak volle agenda. Peter wilde dat het programma door ging en de mensen blij zouden maken. Zijn code heeft hij beschikbaar gesteld. Maar hetgeen in zijn hoofd zit is nu allemaal weg natuurlijk. Maar ik wil het programma ook weer niet dood laten gaan, ook de wens van Peter in acht nemende.... Iedereen die denkt iemand te kennen die dit wil voltooien kan mij daar over berichten. Dit zijn de specs: Geprogrammeerd in Delphi 2010Database van SQlite icm ZEOSLib 7Buiten ZEOSLib 7 alleen de standaard componenten gebruikt van Delphi 2010Getest op: W XP, W Vista, W 7 en W 8.0 Er is nog geen mogelijkheid om te draaien op MAC of Apple.Dit laatste is mogelijk als de applicatie overgezet wordt op Lazarus of Sparta.Deze compilers bieden de mogelijkheid om meerdere platformen te usen en zijn gratis! Delphi is niet gratis, sterker nog, het is zelfs duur. Ik zal degene die verder wil gaan de eerste tijd begeleiden in het proces. Hoor graag van jullie! Gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.