Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zegge zaaien

charlotte

Recommended Posts

Wij gaan in onze voortuin Zegge (Carex testacea 'Prairie Fire') neer zetten. Dit is een siergras. Het kan binnen voorgezaaid worden, maar het kan ook in de vollegrond gezaaid worden vanaf maart. Wat zal meer kans van slagen hebben? Ik vermoed dat we in de voortuin geen tot weinig last zullen hebben van vogels. Klein detail, het gaat om zo'n 150 plantjes die we nodig hebben . Ik heb op zich wel de ruimte om het binnen op te kweken. Hebben jullie nog tips voor bemesting?

Oei. Jeempie zeg. Ga je die planten proberen zélf te zaaien ? Hoe kom je op dát idee ?

Ik ga er een beetje vanuit, dat je op dat idee gekomen bent door het feit dat 150 planten die je denkt nodig te hebben, wel heel begrotelijk wordt ? Geld dus ?

Ik denk maar even voor jou hoor , ik weet het natuurlijk niet.

De plantjes zijn niet heel goedkoop nee, das waar. Maar het hééft ook wel een reden. De gekochte planten zijn niet een maand oud ofzo. Ze zijn zeker 1 seizoen oud, of ouder. Het zijn geen snelgroeiende grassen. Staan ze niet lekker, dan doen ze er zelfs érg lang over, of groeien helemaal niet.

Maar goed. Jij wil zaaien. Dus ga je zaaien. April / mei zaaien ter plekke kan. Op een goede, de juiste, ondergrond zullen ze het wel doen ook.

Weet ik niet hoe groot jouw voortuin is ? Maar 150 planten zijn wel een heleboel polletjes he ? ( de zegge is een polvormer ) Het wordt geen grasmat he ? Maar daar zal je mee bekend zijn.

Op zich overigens best een origineel idee zeg ! een hele voortuin met dit gras. Ik adviseer daarbij een mooie paarse japanse acer, een mooie lage dwergvorm. Hoeft er maar 1 te zijn. Is je hele voortuin helemaal af ! Stapstenen, ardenner hardsteen antraciet van de straat naar de voordeur, en Sagina subulata tussen die stapstenen. Voortuin klaar .

Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een geldkwestie . Het gaat om zo'n 30m2. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik het best leuk vind om het te proberen en ik besef met ter dege dat het ook kan mislukken natuurlijk. Ik denk dat ze wel op een lekker zonnig plekje staan.

Die paarse japanse acer is wel gaaf zeg! Die ga ik zeker in gedachte houden!