harmony Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Ik heb groene stengelbroccoli, kan ik dat nu al voorzaaien in de vensterbank? De afgelopen jaren heb ik al veel geleerd, maar ik vind het nog steeds lastig om uit te vinden wat ik wanneer en waar kan zaaien.Sinds vorig jaar heb ik een kasje, maar behalve verder in het jaar er pepers in kweken doe ik er voor mijn gevoel te weinig mee.Nou ja, ieder jaar leer ik wat bij, en ik vermaak me prima, heb ook nog eens mooie oogsten van wat ik doe over het algemeen, dus vol goede moed weer het nieuwe seizoen in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Ik zou ze niet voorzaaien in de vensterbank. Tenzij het daar ronduit fris is (op een onverwarmde slaapkamer?). Koolsoorten, sla, bladgroenten, etc. hoeven niet warm voorgezaaid te worden. Ze groeien dan veel te hard, ze hebben liever kou. En ze willen veel licht, voor het raam lijkt goed, maar is vaak echt nog niet licht genoeg.Ik heb nu wat kolen en sla voorgezaaid in mijn glazen kas. Onverwarmd, al is het er dus wel een tikje warmer dan buiten. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 16, 2014 Author Share Posted February 16, 2014 Vanmiddag wat broccoli in een bakje gezaaid in het kasje. Was er binnen al lekker warm! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts