Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is bij ons al het geval niet, Claudia... Mijn dochter behoort nog tot 1 van de weinige kinderen ( volgens mij ) die haar zandtaartjes nog opat, de hond aaide en dan een koekje at zonder eerst de handen te wassen en héél vaak roetzwart uit de speeltuin kwam.....

Ze is dan ook haast nooit ziek ( op een verkoudheidje na ) heeft het altijd véél te warm ( ook al is het amper 10 graden buiten ) en eet ook letterlijk alles door mekaar zonder er last van te hebben....

Geplaatst:

Ik heb drie katten die een pas omgedaan perceel maar wat graag als een grote kattenbak gebruiken. Als ik er niet meteen iets plant of zaai, dek ik de grond af met een strook worteldoek met langs de randen en paar stenen. Over een pas gezaaid perceel zet ik een tunneltje met een paar elektriciteitsbogen en een net. Tot de plantjes groot genoeg zijn. En verder laat ik ook een stuk grond vrij waar ze wel naar hartenlust mogen graven.

Geplaatst:

Mijn drie katten zijn binnenhuiskatten, ze komen dus niet buiten.

Maar ik heb wel twee buurkatten die graag in de tuin komen rondneuzen, en soms gebeurt het dat ze wel iets achterlaten.

Vorig jaar heb ik allerlei hekjes geplaatst, maar ze geraken er toch omheen.

Vervelendste was wel dat een net uitgeplantte courgette helemaal uitgegraven werd .

Maar dan ben ik eerder kwaad op mezelf dan op die kat, ik had het maar beter moeten beveiligen. Voor de kat is dit gewoon een heel leuke kattenbak.

Geplaatst:

het schijnt ook wel goed te werken om gewoon een heleboel sateprikkers in de grond te steken (scherpe kant in de grond)

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Met de nadruk op "dat schijnt"... Want de praktijk is vaak wel anders... Katten duwen die dingen gewoon aan de kant of drukken hun poezebips er gewoon tegenaan...

Geplaatst:

Hm Nouja mijn moesbuuf had het vorig jaar gedaan en zei dat het goed werkte. Maargoed diezelfde katten zijn dan hoogstwaarschijnlijk gewoon naar een tuintje drie meter verderop gelopen

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Nou bij mij werkt het ook niet. In een knoflookdraadje had iemand het mij aangeraden, maar nee. Ook hebben katten geen hekel aan knoflook / knoflookpoeder, mijn knoflkookveldje met prikkers en strooisel en wat dan ook is omgeploegd door de katten, een paar olifantenknoflookplanten zijn er compleet uit geropt.

Geplaatst:

Volgens de "Jelle van Jelle's makkellijke moestuin ( Villa Achterwerk)" volstaat het om wat plastieken vorken met de punten naar boven in je bak te steken....

Bij mij is het heel simpel: Ik niet thuis of 's nachts: roldeurtje blijft gesloten. De verluchting met vliegengaas achteraan staat toch continue open.

Geplaatst:
het schijnt ook wel goed te werken om gewoon een heleboel sateprikkers in de grond te steken (scherpe kant in de grond)

Neen hoor, die duwen ze wel weg en dan gaan ze er rustig tussen. Enige dat helpt is omgedane grond met worteldoek af te schermen tot ik zaai en pas ingezaaide perkjes met een tunneltje te beschermen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...