Estemy Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Ik zie vaak dat mensen discussiëren over tunnelkassen van Lidl. Hieronder is de tunnelkas van Lidl. Zoals je kunt zien zijn de plastic onderdelen nu al kapot. Daarom is die tunnel het geld niet waart.Tweede reden waarom je moet geen tunnelkas kopen is dat je het heel goedkoop en makkelijk (zonder enige bouwtechnische ervaring) kunt zelf bouwen. Het is zelfs zo makkelijk dat een kind zou dat kunnen. Slechte tunnelkas van Lidl (op de rechte kant): Zelf bouwen:1. Ga naar de bouwwinkel (Gamma, Praxis, Hornbach enz)2. Koop PVC buizen (1 cm diameter). Je heeft ongeveer 1 buis per 0,75 meter nodig (je kunt zelf bepalen hoe lang de tunnelkas wordt.3. Koop ook folie (hetzelfde folie dat je voor schilderen gebruikt). Als het heel dun is moet je elke jaar nieuwe folie kopen, maar het is zo goedkoop, dat het maakt eigenlijk niet uit of je voor de goedkopere of duurdere folie gaat.4. Koop plakband als je dat thuis niet heeft.5. Ga naar je tuin en duw de PVC buizen in de grond zodat ze om beide kanten vast zitten (zie foto beneden). Je hoeft niet te graven, maar als je dat makkelijker vindt ga maar door.6. Maak een tunnel uit de plastic. Gebruik plakband, of wat je maar, wil voor de eindes. Je kunt steentjes/tegeltjes/watmaarookzwaaris gebruiken als gewicht tegen de wind op de zijdekanten.7. Als het weer heel mooi is kun je de folie beneden trekken (of als je wil wateren) en als het koud wordt (s'nachts) trek je de folie opnieuw over je plantjes. 8. Klaar! Als je wil kun je ook raampjes knippen in de folie voor verse lucht. Ik heb dat niet gedaan, maar je moet wel oppassen dat het niet te vochtig wordt. Folie beneden: Folie over (niet mijn eigen foto) Wil je een grotere tunnelkas? Dat kan ook. Kijk hoe ze hebben dat op de foto gedaan. Het is in principe hetzelfde als de kleine tunnelkas, maar ze gebruiken nu iets steviger dan plakband tussen de plastic buizen. Ik denk dat iedereen kan vanaf hier zelf verder denken. Grotere tunnelkas (niet mijn eigen foto) Nog grotere tunnelkas: (niet mijn eigen foto) Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts