Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Morgen allemaal,

Ik hoor de laatste dagen dat ze vorst aan de grond geven (Limburg, België) van 1 tot 2 graden.

Probleem is nu dat mijn aardappelen reeds 15 a 20 cm hoog staan en reeds op ruggen gelegd zijn. Ik kan hier dus niet zomaar een bloempot(je) meer opzetten.

De volgende meest voor de hand liggende optie is dan van die plastiek met gaatjes in, maar dit is nog maar mijn 2de jaar dus die heb ik nog niet liggen.

Nu werd ik net wakker en dacht ik als ik nu vrijdag het gras maai, en dat maaisel over het loof van mijn aardappelen leg zou dat voldoende zijn? Maar het gevolg hiervan is misschien dat ik dan die befaamde schimmel in de hand werk omdat het daar ook enkele dagen vochtig onder gaat zijn dan?

Geplaatst:

Ik hou altijd Agri Holland in de gaten voor de voorspellingen.

Die hebben het niet over vorst.

Misschien valt het mee?

Geen plastic gebruiken in elkgeval.

Daar komt condens op en dan gaan ze juist bevriezen.

Inderdaad fleece zoals eerder genoemd werkt beter isolerend mocht het nodig zijn.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Inderdaad, plastiek gaat de warmte niet echt eronder houden...

Investeren in een vliesdoek is nooit verloren, er zijn veel teelten die soms bescherming nodig hebben en je kan het voortdurend opnieuw gebruiken. Of je neemt het risico, dat hoort soms ook bij het moestuinieren. Ik heb onlangs een oude zetel uit elkaar moeten halen en ik heb die oude voering ervan ook bijgehouden dus je hebt soms ook wat alternatieven ( oud deken bv. )

Geplaatst:

Heb je geen grotere bloempotten?

Of je kan er kartonnen dozen over zetten. Eventueel zelfs 2 per plant, dan heb je een goede isolerende laag. De Colruyt heeft altijd een hoop kartonnen dozen.

Je kan er dan nog een houten plaat ofzo opleggen.

Mijn paprika's die al in de tuin staan, krijgen elke nacht een plastieken pot.

SAM_1975.jpg?t=1397674566

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ze geven geen vorst onder thermometerhut, maar wel aan de grond 1 tot 2 graden. Vandaag spraken ze echter alleen nog over de nacht van zaterdag op zondag. Misschien moet ik het er maar gewoon op wagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...