Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
wanneer heb je die aardappelen gepoot? en hoe onder afdekking?

De Rode Eersteling op 26 februari onder vliesdoek en gaatjesfolie.

Na opkomst bogen erover en vliesdoek.

De Bintjes op 2 april zonder afdekking.

Geplaatst:

Waarom doe jij worteldoek onder je pompoenen?Die groeien toch hard genoeg dat er geen onkruid komt.

Dat zijn aardig wat wortelen.Hoelang heeft het geduurd eer ze opkwamen?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Waarom doe jij worteldoek onder je pompoenen?Die groeien toch hard genoeg dat er geen onkruid komt.

Dat zijn aardig wat wortelen.Hoelang heeft het geduurd eer ze opkwamen?

Hier groeit het onkruid sneller dan wat ook.

Vorig jaar vond ik bijna de pompoenen niet meer tussen het metershoge onkruid.

De wortelen stonden na 12 dagen boven.

Geplaatst:

Wow wat een veld vol met aardappels

Ziet er zeker geweldig uit allemaal. We zijn onder de indruk!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Jasmin, ik hoop dat ik patatten genoeg ga hebben.

Inderdaad wij zijn met 2 thuis, mijn vrouw die vreet patatten, ze moet wel, anders is die vel over been.

En de kleinkindjes zijn hier 4/7 en de ouders schuiven dan ook maar aan.

Geplaatst:

Ziet er goed uit borsalino, mooi prestatie en dat met deze droogte! Hoe is het met je water voorraad?

Geplaatst:
Ziet er goed uit borsalino, mooi prestatie en dat met deze droogte! Hoe is het met je water voorraad?

OnuitPUTtelijk, heb een benzinne waterpomp, dus water in overvloed.

Pomp per keer tussen de 2500 liter en 1500 liter op en dan is die leeg tot s'anderendaags.

Geplaatst:

Ik blijf het zeggen: ik ben zo onder de indruk van je werk! Het ziet er zo verzorgd uit.

Ben je altijd zo netjes? (is een vraag uit interesse, niet sarcastisch bedoeld!)

Hoeveel uur per dag ben je bezig?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Ik blijf het zeggen: ik ben zo onder de indruk van je werk! Het ziet er zo verzorgd uit.

Ben je altijd zo netjes? (is een vraag uit interesse, niet sarcastisch bedoeld!)

Hoeveel uur per dag ben je bezig?

Is beroepsmisvorming, ben van beroep schrijnwerker en doe renovatie, dus alles moet mooi recht en perfect zijn.

In de week een 2 à 3 uur per dag, weekend en zoals vandaag een vrije dag als het weer mooi is zoals vandaag een 8 à 9 uur.

Vanaf nu wordt het op de vrije dagen-weekend wel minder, alles is bijna geplant en gezaaid, dus meer onderhoud-wieden en oogsten.

Maar dan wordt er meer gezeverd en gestoefd tussen de collega's tuinders.

Mijn vrouw zegt "Ik heb liever dat ge op Uwe hof zit dan in't cafè of op andere vrouwen"

Geplaatst:
dus meer onderhoud-wieden

Ik vind het echt ongelooflijk dat jij nog onkruid hebt. Waar komt dat vandaan? Zijn je collega tuinierders zo slordig dat het bij hun uit de tuin waait? Ik word er een beetje moedeloos van geloof ik , ergens heb ik de stille hoop dat als ik maar een aantal jaren stug doorwied het dan op een gegeven moment wel afgelopen is met kniehoog ongewild kruid. Maar als jij op je smetteloze tuin nog steeds metershoog kruid heb.....

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Dat onkruid is ergens wel normaal.

Krijgen van de buren paardemest, en daar zit al een hoop onverteerde zaden in.

Verder ligt er vlak aan de tuinen een braakliggend stuk grond en een wilde weide (komen volgende week wel paarden op staan) waar het zaad van het onkruid komt van aanwaaien, is grond van het Vlaams gewest en mag niks aan gedaan worden moet zo blijven van de Boswachter.

Vorig jaar had ik aan 1 stuk Roemenen als buren, die kenden verschil niet tussen groenten en onkruid.

Ze deden er ook niks aan,kwamen soms maar eens in de maand en dan om te oogsten, resultaat heel dat stuk zit vol met Peengras, het kwam al door de weg naar mij op.

Er was maar 1 remedie Roundup, want hoe meer je er van wegtrok, hoe meer er kwam.

Nu lijkt het onder controle, bij mij althans.

De nieuwe buur zit nog steeds op de knieën te woelen in de grond op zoek naar de wortels, maar het kleinste stukje wortel vermeerdert ongelooflijk, en in feite het Peengras te vermeerderen.

Geplaatst:

Zo staan de watermeloen er al voor, de groeispurt begint.

foto0130q.jpg

De 1ste 2 zijscheuten zijn ook een feit, nu nog effe afwachten welke de stevigste en beste groeier is en dan de mindere wegsnoeien en daar kan dan ook de groeispurt in.

foto0133r.jpg

• Nieuwe aanmaken...