Geplaatst: 6 mei 201411 j Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een tuinfrees (sterfrees) aan een steel (niet machinaal dus)? Ik zie Maarten ’t Hart die vaak in zijn programma gebruiken en ik vind het er wel handig uitzien.Op het internet kom ik ook maar twee varianten hiervan tegen. Een van Gardena en een van Wolf-Garten, weet iemand toevallig of er nog meer merken/ soorten van zijn?
Geplaatst: 6 mei 201411 j Onze ervaring is goed, zijn tevreden. Eerst verwijderen wij het onkruid, harken en dan met de handvrees (wat is de naam eigelijk?). Ziet het er weer top uit en langer blijft het netjes.
Geplaatst: 6 mei 201411 j Was vroeger heide, zand en moederaarde. Met compost en vaste mest in de moederaarde. EditHebben zeer diep geploegd en dan dikke laag humos en mest jaar op jaar.
Geplaatst: 8 mei 201411 j Niet erg veel ben ik bang, met losse zand en onkruid is plukken met de hand nodig. Het is handig als afwerking en tussen het onkruid wieden door. Maar met veel weerstand van bijvoorbeeld zware bodem of onkruid twijfelachtig. Dan is zo een amerikaanse schoffel beter denk ik, kruizing tussen handploeg en schoffel. Duwschoffel of hoe heet zo een ding?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.