Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds de verhuis van de vensterbank naar de glazen serre merk ik meer en meer 'zwarte inktvlekken' op m'n paprikaplanten.

Ik vraag me af of iemand van jullie dit ook al heeft gezien op z'n planten?

Zou dit komen door zonnebrand? Kan dit kwaad?

Voorts zien de planten er wel gezond uit ... .

paprika154851399531870.jpg

paprika297811399531881.jpg

Geplaatst:

ok ... een beetje schaamtelijk, maar heb het probleem bijna gevonden

Blijkt dat de zwarte vlekjes op alle planten voorkomen.

Nu heb ik enkele vlekjes van dichtbij bekeken en sommige kan ik gewoon openwrijven (dus écht wel precies inkt )

Het is niet alleen op de planten, ik bemerk ook vlekjes op de grond ... had ze nog niet gezien.

Nu zitten er wel héél veel dikke zwarte vliegen in de serre, afkomstig vd potgrond vermoed ik.

Zou dit vliegenstront kunnen zijn?

Geplaatst:

Mijn paprika heeft ook donkere verkleuringen, maar dan op de stam. Dat is heel normaal (komt door de zon). Op het blad niet, dat komt mij niet bekend voor.

Geplaatst:

Zulke zwarte vlekken van zonnebrand lijkt mij raar, komt soms wel voor op de vruchten zelf, mijn eerste idee was zit daar niet gewoon potgrond op. Aangezien ze ook op de grond voorkomen zal het wel inktgeknoei, grond of vliegenkak zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...