Victorus Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Het valt me op dat de eerste (vroege) aardbeien een stuk groter zijn dan de laatsten. Ik vraag me af hoe dat komt. Raken de planten soms uitgeput door het vele produceren? Er heeft het zin om tijdens de vruchtgift te bemesten? De foto is zo'n twee weken na de eerste oogst gemaakt. Quote
spike Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Een hele goede vraag!! Ik denk Plant kan natuurlijk uitgeput raken.Je zou het in percentages moeten zien maar ook beroeps telers hebben kleine aardbeitjes.Niet alleen aan het einde van de oogst.In het begin gaat natuurlijk alle energie naar de eerste dus deze worden het grootst.Dan komen er meer en moet de energie verdeeld worden en heb je kleine en grote. Misschien mag je hier uit concluderen dat ze niet allemaal even veel energie krijgen. misschien heeft het ook te maken met de bloemzetting dat dan al bepaald is hoe groot ze worden? Soms kun je het in het begin al zien van deze wordt niks. Quote
bobvanschie Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Zeer zeker bemesten! Om de drie weken.http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6 Quote
Sabien Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Klein bloemetje = kleine aardbei, heb ik al gelezen. Nu heb ik zal zelf nog niet opgevolgd of dat zo is, maar ik merk wel dat de vroege bloemetjes altijd wel groot zijn. Bij doordragers worden trossen gedund om minder vruchten te krijgen, die wel dikker zijn. Dat zou je ook kunnen doen bij de laatste kleine bloemetjes van de eenmaaldragers. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.