Moesff Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Hallo, Ik ben voor het eerst groenten en kruiden aan t opkweken, en het meeste lijkt vrij aardig te gaan. De komkommerplantjes die ik binnen heb opgekweekt en twee weken geleden in de koude foliekas heb gezet (nog niet in de grond) lijken ten dode opgeschreven. Zie de foto's.De grond is vrij vochtig. Kan hij dat niet hebben? Of is het buiten nog te koud? Heb ze net maar even naar binnen gehaald... Quote
Bit Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Ja hoor, je vermoeden is juist. Te koud en te nat en vooral de combinatie van beide tegelijkertijd een aantal dagen achtereen ( de afgelopen week ), kan een komkommer echt niet hebben..Lekker laten opdrogen in de warmte, als hij nog niet buiten is geweest in de zon, dan nú ook zeker niet doen. Even bij laten komen,: kijken of er weer groei in wil komen. Kan best zijn dat dat niet meer zal gaan , maar kan ook zijn, dat er nog wat gaat groeien.Voorlopig geen water geven. Quote
Moesff Geplaatst: 16 mei 2014 Auteur Geplaatst: 16 mei 2014 Ah bedankt! Heb hem nu maar weer naar binnen gehaald en laat hem daar eerst maar eens een weekje staan.Ik heb ze in een propagator opgekweekt. Overdag als het zonnig was buiten, 'snachts binnen.Even rustig aan dus nu en hopen dat ze een beetje herstellen, of één van de twee in ieder geval. Hoef maar één plant eigenlijk.4 gezaaid, twee kwamen er op, en als dan één het overleefd ben ik happy. Quote
bio-fee Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Misschien voor de zekerheid toch maar vast een nieuwe zaaien? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.