appelsientje 60 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Heb een rij met erwten staan en daarna wil ik prei poten. Kan dat of raden jullie dat af? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Voor de late prei kan dat prima, mits je erwten in juli klaar zijn. Erwten brengen stikstof in de grond en daar prei vindt dat heel fijn. Toch is een goede bijmesting met koemestkorrels of beender en bloedmeel wel gewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Maar de erwten brengen de stikstof pas in de grond als je de planten na de oogst een tijdje op t land laat staan toch? dan zou het wel heel laat voor de prei worden. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Die stikstofknolletjes worden vrij snel gevormd. Zaak is wel om de planten weg te maaien of knippen en de wortels te laten zitten. Misschien even grond bewerken of spitten en bijmesten en vervolgens de prei erin. Die stikstof wordt na verloop van tijd weer teruggeleverd aan de grond, maar de prei zit er voor langere tijd in, dus die moet daar best van kunnen profiteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts