Geplaatst: 18 mei 201411 j heb gazon gezaaid om paadjes te maken in de moestuin.staat nu echt vol met brandnetels.is er een remedie tegen zonder gif(moestuin)?of verdwijnen ze misschien vanzelf door regelmatig te maaien?
Geplaatst: 18 mei 201411 j Uittrekken met de hand, de wortels komen eenvoudig mee. Daarna in een emmer doen, water erbij en binnen twee weken ( als het water zwart is en goed stinkt ) uitgieten over je moestuin planten.Je moet maar eens zoeken op brandnetelgier.
Geplaatst: 18 mei 201411 j ook geschikt om te eten, of thee van te zetten. best een nuttige plant die brandnetels. maar kan me voorstellen dat je ze liever niet in je graspad hebt.
Geplaatst: 19 mei 201411 j Uittrekken met de hand, de wortels komen eenvoudig mee. Daarna in een emmer doen, water erbij en binnen twee weken ( als het water zwart is en goed stinkt ) uitgieten over je moestuin planten.Je moet maar eens zoeken op brandnetelgier. wijst op (te?) voedselrijke grond dus zou daar even niet mesten
Geplaatst: 19 mei 201411 j @robO Klopt, op het padje zou ik het niet meer uitgieten maar voor de moestuinplanten in groei vaak een welgekomen aanvulling in verdunde, aangelengde vorm. Ik heb er althans nog nooit geen nadelige invloed van gezien maar zoals in alles, niet overdrijven en verdunnen ...
Geplaatst: 4 juni 201411 j Wil je er eventjes vanaf? Of met de hand uittrekken, of een theetje trekken van brandnetel en over de rest van de brandnetels uitgieten.... Prima onkruidverdelger ( gebruik ik geregeld als het hier de spuigaten uitloopt.... moet ik ook niet bang zijn dat m'n kippen iets verkeerds binnenkrijgen )Naar het schijnt zou brandnetels maximum 24 uur weken en een scheut bruine zeep erbij ook goed zijn tegen bladluis.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.