Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomaat onder appelboom

goudiep

Recommended Posts

Hallo. ik ben nieuw hier op het forum. Wij willen in onze tuin tussen de andere planten steeds meer groenten zetten. En dit leek mij een gezellig forum om mijn onwetendheid te etaleren . Ik woon op klei grond, dat is denk ik van belang. Ik heb twee kleine jonge appelboompjes vlakbij de schutting met de buren staan. Die doen het wel goed geloof ik. Onder de appelbomen staan anemootjes (en onkruid). Nu hebben we veel groente gezaaid en opgekweekt in huis en nu willen we een en ander o.a. onder de appelbomen zetten.Ik lees in schema's over combinatieteelt wel over groenten maar niet in combinatie met bomen en andere struiken. Wat past daar het beste? we hebben tomaat, corgette, komkommer, paprika,...

Ik hoop natuurlijk op leuke reacties wat mij zal stimuleren om nog veel meer vragen te stellen.

mvg.

Goudiep

hi welkom

het hangt van de hoeveelheid licht en warmte onder de boompjes af wat je kan doen

als ze nog heel klein zijn kan er veel, als ze wat groter zijn minder; de boompjes nemen ook water en voeding uit de grond, dus een spiegeltje van 50 cm heb je zeker nodig

tomaat etc heeft veel licht en warmte nodig anders wordt het zeuren, courgette gaat wel, waarom niet iets makkelijkers als andijvie, sla...

dank! mijn eerste lessen.

we hebben courgettes gedaan. sla hadden we al elders staan. ik wist niet dat tomaat de grond zo uitput. Mijn vader had een kasje waar hij tomaat in had maar dan staan ze wel steeds op dezelfde grond. Dat is dan toch ook niet goed. of moet je dan elk jaar mest erbij doen?

mvg

Goudiep

dank! mijn eerste lessen.

we hebben courgettes gedaan. sla hadden we al elders staan. ik wist niet dat tomaat de grond zo uitput. Mijn vader had een kasje waar hij tomaat in had maar dan staan ze wel steeds op dezelfde grond. Dat is dan toch ook niet goed. of moet je dan elk jaar mest erbij doen?

mvg

Goudiep

ja, elk jaar weer aanvullen wat je weghaalt, kan met koemestkorrels, wat patentkali, wat beendermeel, een laag compost

en letten op ziekten: kurkwortel met name; ge-ente planten zijn vrij resistent