Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Regelmatig kweek ik Taugé, hiervoor gebruik ik altijd de biologische zaden van Finishing Taste (van Hemert & Co) die je overal wel kunt kopen. Na 5 dagen heb ik altijd 60 gram Taugé van een eetlepel zaad; niks mis mee!

image598931401540186.jpg

Enige ' probleem' wat ik altijd heb is dat ik de vliezen van het zaad handmatig moet verwijderen na het kiemen. Zeer waarschijnlijk kun je die vliesjes ook wel gewoon eten maar het ziet er nu eenmaal frisser uit zonder. Met het spoelen haal ik wel veel vliezen weg maar lang niet alles.

Hebben jullie dit ook of zijn er andere merken waarbij je hier geen last van hebt?

Geplaatst:

nee, wij hebben ook altijd vliesjes, goed spoelen met water in grof vergiet helpt veel, de vliesjes liggen dan allemaal onderin

Geplaatst:

Toen ik nog in het Chinese restaurant bij ons in de straat werkte moest ik het gewoon uitspoelen. De paar vliesjes die achterbleven werden gewoon voor lief genomen. Die werden gewoon verwerkt in de loempia's en de koe loe yuk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...