Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Super zoiets is handzamer op de kleine bedden denk ik.

Zeker die single row aangezien ik de rijen uien en wortels afwissel als combinatie teelt.

Ik ga hierop verder zoeken dankjewel :)

Geplaatst:

Fijn dat er wat voor je bij is wat je zoekt, je kan met de meer rij zaaier ook verschillend zaaien. Volgens mij heeft ieder zijn eigen vulbakje. 

Geplaatst:

Gisteravond aan het zoeken geweest en blijkt dat die 6 rijer nog erg duur is rond de 650 euro. 

Die kleine metalen rijenzaaiers 1 en 4 rij lopen vaak vast als er zand tussen het metaal komt dus die review zijn niet erg goed. 

Geplaatst:

Daarom schreef ik een gebruikte oude dibbel zaaimachine, die schoonmaken, opknappen en werkend maken. Voor die oude modellen zijn nog alle onderdelen te krijgen omdat de nieuwe modellen een vernieuwing van de nieuwe zijn.

Maar voor jouw tuin en paddock, zal een paar 100 rond 1000 niet lonen en terug verdienen denk? Als particulier importeren ook niet, btw en kosten zullen veel zijn. 

Ben zelf ook met een ouderwetse begonnen, die het eerste model was van de nieuwste modellen nu zijn. Kan zo onderling uitwisselen en als reserve onderdelen gebruiken. De werking is hetzelfde met een geschiedenis hoe de zaaimachines zijn ontstaan en ontwikkeld. Eerst voor met de hand en achter paard, toen voor achter de tractor. Is maar net hoe de opbouw van de bevestiging is voor welk gebruik. Met de oude kun je nog alle kanten op, hand/paard/tractor. 

Voor rond de 50 meer of minder zijn ze te vinden, even zoeken en de gok wagen.

• 1 year later...
Geplaatst:

Goedemorgen, inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder dan de laatste reactie! Zijn er nog ontwikkelingen geweest? Bij Vreeken hebben ze een machine voor nog geen 50 euro. Is dat goedkoop of duurkoop?

Geplaatst:

Ik neem aan dat je deze bedoeld @Tjeerd  ?  

SuperseederVreeken.jpg.7cf75c2780cc71e5d5cdfb04ca61ef32.jpg
Prijs 39,95 euro en daar komen nog verzendkosten bij.

Dezelfde koop je bij amazon.nl voor 31,10 euro zonder verzendkosten
SupersederAmazon.jpg.50c33f622fafe21ea268242865ba12dd.jpg

De maar liefst 858 reviews bij Amazon zijn over het algemeen niet zo best. Zie ook onderstaande review op Youtube die @Nielsmeboer    al eens eerder postte.

link naar artikel bij Amazon:

https://www.amazon.nl/s?k=superseeder&__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=1X46SD9MH986H&sprefix=superseeder%2Caps%2C356&ref=nb_sb_noss_1

• Thanks 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...