Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Druiven zijn winterhard. In het begin van de winterrust (ca. november) uitplanten, zodat ze goed kan wortelen; snoeien voor de gewenste basisvorm en in het voorjaar erna moet de plant zelf aan de groei gaan.

Edit: Voor alle planten die je uitplant geldt: rijkelijk water geven dan.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Misschien wil Citroen ze niet uitplanten ?

Ook in container zijn ze goed winterhard hoor. Buitendruiven dan he ?

Het enige waar je wat voor moet oppassen, is dat ze niet zeiknat een hele zware vorstperiode in gaan. Iets beschut tegen hele koude aanhoudende oostenwind ( uitdrogen ) wegzetten eventueel. Ook niet zeiknat een lange tijd met temperaturen rond 0. Water moet echt wel weg kunnen ( niet op schaal met water houden de hele winter ) Kortom: enige zorg, ietsje maar. Is voldoende. Ze hoeven op zich echt niet beschermd te worden tegen vorst.

Wil hem dus veel langer in container houden ( jaren en jaren ) is de winterrust ook een prima moment om naar een maatje groter te gaan.

Vaak dat ik de stekken van het afgelopen jaar ook een winter nog in pot hou en ze pas het voorjaar eróp uitplant of weggeef ofzo. Gaat altijd prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...