Luuk77 Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Ik heb mijn peterselie binnen gezaaid en sinds mei buiten staan, maar er zit enorm weinig groei in (5-6 blaadjes). De basilicum die ik tegelijkertijd naar buiten heb gezet, groeit wel mooi door. Wat kan het probleem zijn? Quote
doenja Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Staat de peterselie in de zon verplaats m naar een schaduw plaats Quote
Luuk77 Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Kan die niet goed tegen zon? Quote
RobO Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 nee, liefst halfschaduwen een beetje mest Quote
Luuk77 Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Dat moet dan het probleem zijn. Thx! Quote
Beginnertje Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Na hoeveel dagen begin je het te zien? Want ik heb krulsla en peterselie samen gezaaid, en de sla gaat goed, en van de perterselie zie ik nog niets Peterselie is op 14 september gezaaid Quote blog/Beginnertje/
Luuk77 Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Dat lijkt mij een beetje laat in het seizoen. Ik denk niet dat deze überhaupt nog boven komt dit jaar in volle grond. Binnen zou het wel moeten kunnen. Mijn peterselie heb ik in de volle grond gezet ergens eind mei. Kan hem helaas nu niet meer verplaatsen, maar ga de peterselie volgend jaar op een andere plek uitzetten. Quote
Luuk77 Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Daarnaast is peterselie ook een hele langzame ontkiemen en raden ze ook aan om de zaden een nachtje voor te weken in lauw water voordat je deze zaait. Quote
RobO Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 kiemtijd is 3-4 weken en al die tijd moet het voldoende licht vochtig blijven Quote
Beginnertje Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Dat lijkt mij een beetje laat in het seizoen. Ik denk niet dat deze überhaupt nog boven komt dit jaar in volle grond. Binnen zou het wel moeten kunnen. Mijn peterselie heb ik in de volle grond gezet ergens eind mei. Kan hem helaas nu niet meer verplaatsen, maar ga de peterselie volgend jaar op een andere plek uitzetten. De peterselie staat bij ons binnen in de veranda, dit zou moeten lukken, zei iemand van Horta. Een nachtje voor kweken in lauw water; heb ik dus niet gedaan toch hoop ik stiekem op een beetje peterselie. Dank je RObO. Quote blog/Beginnertje/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.