citroen Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik zou een aardbei veldje willen verplaatsen van 1 jaar gegroeide uitlopers ,die nu toch flinke bosjes zijn geworden.Moet ik blad verwijderen ? wortels inkrimpen ?En mag dat Nu al gebeuren ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ja, dat mag. Zelf kort ik niks in. Ik knip wel alle nieuwe uitlopers die uit de 1e uitloper komen af. De 2e wil je niet, je neemt alleen de 1e : de sterkste, de mooiste.Zelf zet ik ze eerst in potten met schone mooie aarde en poot ze later uit, maar dat kan ook in 1 x op de nieuwe plek natuurlijk. Staan ze lekker zonnig, wel de 1e dagen heel veel water geven. Eventueel als het weer 30gr wordt iets blad verwijderen bij herpoten ( tegengaan verdamping bij warmte ). Maar de planten slaan snel aan.Vooral niet te diep poten. de neus moet óp de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrArtex Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Misschien eens over denken om er enkele in een bloembak te planten en in februari in de serre zetten. Dan heb je heerlijk vroege aardbeien en na de oogst kan je de boel naar buiten verhuizen zodat de serre vrij is voor verdere teelten. Heb ik begin dit jaar gedaan en het was heerlijk om heel vroeg eigen aardbeien te kunnen eten. Wel dagelijks controleren en eventueel water geven uiteraard.Enkele weken gelden heb ik aardbeien uitgeplant in volle grond in de serre, als test. Laten overwinteren en dan zien als dat lukt. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts