Petro Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Hallo lieve wetenschapper.Ontario (pruimenboom) staat hier nu ongeveer 7 jaar, is jong geplant.Het vierde jaar kwamen er ongeveer drie pruimen aan en heerlijk van smaak. Zo bleef het een beetje van drie tot 6 pruimen. waarvan er ook nog enkele verpest waren door wespenbezoek. tot hij er nu 7 jaar staatDit jaar was er een overweldigende bloesem te zien en na de bloei barstte het werkelijk van de pruimen waarvan we erin het begin heel veel hebben moeten verwijderen, omdat het er veel te veel waren. De overgebleven die er nog hingen (ook nog veel) zagen er tot het eind schitterend uit, maar hadden helemaal geen smaak, en we hebben ze allemaal in de compostbak gegooid, want er was werkelijk niks aan. Van het begin dat ze eetbaar en later rijper werden hebben we gedacht," we proberen het te vroeg", en later "misschien zijn ze wel overrijp" Maar dat was dus niet het geval ......gewoon smakeloos. We twijfelen of we de boom zullen laten staan, of weg ermee, maar de weinige die er de vorige jaren aanzaten waren heerlijk. Kan iemand van Uw team ons verklaren hoe dat kan, en wat er aan de hand kan zijn.B.V.Dank Groeten Petro Riem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemcoE Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Ik heb totaal geen verstand van pruimen maar bij mij smaakte de pruimen (Opal) ook heel waterig/zonder smaak.Nu moet ik zeggen dat ik kort geleden heb gehoord dat ik had moeten dunnen wat ik dus niet gedaan heb. Ergens op het forum las ik dat anderen dit jaar ook weinig smaak aan hun pruimen hadden. Misschien beetje gek jaar door ons gematigde winter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts