Dom.Rep. Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Ik woon in de Dominicaanse Republiek.Het probleem is bij mij de steeltjes van o.a. de stoksnijbonen, knoflook en spruiten worden afgebeten.Weet iemand hier een oplossing voor Quote
RobO Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 tsja, ik ken jullie beestjes niet...ik zou de jonge bonen onder een gaas zetten en kijken of dat helpt Quote
Dom.Rep. Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 Bedankt RobO.Ik heb inmiddels grote plastic yoghurt dozen, zonder bodem over de spruiten en tomaten heen geplaatst. Gaas gaat een beetje moeilijk omdat de bonen tegen stokken groeien (althans is dat de bedoeling).Ik had al kragen geplaatst, maar dat helpt niet. Ben sinds een half jaar met de moestuin bezig, dus alles is nieuw voor mij, tevens is het klimaat hier natuurlijk anders dan in Nederland. Moet echt alles uitproberen met zaadjes uit Nederland. Quote
geertlaurent Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Ik zou die yoghurt potjes wel met de scherpe uitgesneden kant naar boven zetten tegen eventuele slakken. Ikzelf strooi gemalen peper op de planten tegen bosduiven en konijnen, werkt goed hier maar weet niet of die daar ook zitten. Quote
Dom.Rep. Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2014 (aangepast) Het begin van de moestuin, de boerenkool, tomaten, meloenen en avocado's doen het super goed Een week geleden yoghurtbekers om de stoksnijbonen, tomaten en sperciebonen geplaatst, de steeltjes zitten er nog aan. Geluk?? of zou het toch helpen!! : Wel diverse slakken moeten verwijderen, maar die zaten aan de bladeren van de spuiten en boerenkool. 10 augustus 2014 aangepast door Gast Quote
spike Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 slakken bestrijden met slakken vallen Dan heb je deze al weg en kun je als het nog steeds gebeurt de volgende plaag aan pakken. Quote
Dom.Rep. Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2014 Ben al op zoek geweest naar slakkenvallen.Helaas zijn deze hier niet te koop. Quote
spike Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 gebruik de zoek funktie rechts boven voor slakkenvallen dan zie je foto's en hoe te bouwen slakkenvallen meestal plastic potten mayoniase emmertjes twee gaten aan de zijkant onder de deksel zodat regenwater de emmertjes niet vuld . Doordat de deksels er op zitten vullen met een bodempje bier. De slakken moeten door de gaten kunnen kruipen en drinken dan het bier op tot ze daar in verdrinken. succes Quote
Dom.Rep. Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Bedankt , gisteren yoghurtbeker met deksel en gaten in de grond gezet. Had helaas geen bier in huis , maar wel gistkorrels.Gistkorrels met bodem water gedaan, zaten 2 torren vanmorgen in. Quote
spike Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Als je geen bier hebt , misschien werkt wijn ook wel. Zit ook alcohol in. Slakken zitten overdag in de grond.De slakken komen uit het gras! De slakken vallen zet ik meestal om de 2 meter.Je kunt er dus nog wel en paar bij maken als ze vangenMooie constructie (fruit kooi)tegen ongedierte. Ik kan niet zien of de slakken door het net kunnen kruipen Je kunt ook slakken korrels kopen succes Quote
suus76 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 avocado's en boerenkool, geweldig! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.