Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Steeltjes van bonen, knoflook en spruiten worden afgebeten


Dom.Rep.

Aanbevolen berichten

Bedankt RobO.

Ik heb inmiddels grote plastic yoghurt dozen, zonder bodem over de spruiten en tomaten heen geplaatst. Gaas gaat een beetje moeilijk omdat de bonen tegen stokken groeien (althans is dat de bedoeling).

Ik had al kragen geplaatst, maar dat helpt niet.

 

Ben sinds een half jaar met de moestuin bezig, dus alles is nieuw voor mij, tevens is het klimaat hier natuurlijk anders dan in Nederland. Moet echt alles uitproberen met zaadjes uit Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG889435571407690780.JPGIMG888697811407690362.JPGIMG882367011407690356.JPGIMG874379851407690761.JPGIMG841897311407690339.JPG

 

Het begin van de moestuin, de boerenkool, tomaten, meloenen en avocado's doen het super goed

 

Een week geleden yoghurtbekers om de stoksnijbonen, tomaten en sperciebonen geplaatst, de steeltjes zitten er nog aan.

Geluk?? of zou het toch helpen!! :

 

Wel diverse slakken moeten verwijderen, maar die zaten aan de bladeren van de spuiten en boerenkool.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik de zoek funktie rechts boven voor slakkenvallen dan zie je foto's en hoe te bouwen

 

slakkenvallen meestal plastic potten mayoniase emmertjes twee gaten aan de zijkant onder de deksel zodat regenwater de emmertjes niet vuld . Doordat de deksels er op zitten vullen met een bodempje bier. De slakken moeten door de gaten kunnen kruipen en drinken dan het bier op tot ze daar in verdrinken.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen bier hebt , misschien werkt wijn ook wel. Zit ook alcohol in.

 

Slakken zitten overdag in de grond.

De slakken komen uit het gras!

 

De slakken vallen zet ik meestal om de 2 meter.

Je kunt er dus nog wel en paar bij maken als ze vangen

Mooie constructie (fruit kooi)tegen ongedierte.

 

Ik kan niet zien of de slakken door het net kunnen kruipen

 

Je kunt ook slakken korrels kopen

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...