MartienTUIN Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Weer even over mijn pompoenen: sommige nog kleine exemplaren voelen wat slap aan en weer een aantal daarvan krijgt bruine plekjes op de schil. Ik heb er eentje afgehaald en opengesneden en eigenlijk ziet het vruchtvlees er nog redelijk uit. Een volgroeide pompoen is natuurlijk lekkerder maar ik vraag me af: als ze al vroeg wat slap aanvoelen betekent dat dan dat ze voortijdig zullen gaan rotten? In dat geval oogst ik ze dan liever wat eerder, maar misschien heeft iemand de ervaring dat zich dit nog herstelt, ik ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 nou, als ie verslapt zie je meestal ook een bol/cirkelvormige verkleuring.dat is wel een schimmel dus zsm verwerken zou ik doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartienTUIN Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Ok er kwam toevallig even iemand binnen die ze ook wel eens kweekt en ze allemaal "gekeurd" heeft.. inderdaad verwerken als ze nog niet helemaal volgroeid zijn en ze zijn mss niet zo lekker als de volgroeide pompoenen maar prima in een soepje in combinatie met wat andere groenten, dus zo ga ik het doen, bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts