citroen Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Is het mogelijk nieuwe aardbei plantjes op een 8 jaar oud aardbei veldje te planten ?De oude planten zijn reeds gerooid .Wat moet er verder gebeuren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Zou ik niet doen nee. Moet het echt tóch op die plek, zou ik per plant echt forse plantgaten maken en al die grond van elders halen; vervangen dus. Dat komt haast wel neer op gewoon een andere plek nemen. Of veel grond van extern aanvoeren. Geheel spitten en bemesten lijkt mij niet voldoende. Althans, dat risico zou ik niet nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 nee, zeker niet doen mi, je hebt 8 jaar lang ook de aaltjes, schimmels etc. meegekweekt met de oude planten dus het risico op een ziekte is erg grootook bij het plantgatenplan van Bit zullen de virusjes wel in je nieuwe planten komen, niet doen dus denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 'Plantengatenplan van Bit' is niet mijn plan hoor. Eerder dat iemand dat wellicht als optie ziet. Komt toch neer op vrij veel grond vervangen hoor. Plantgaten van 40x40x40 toch wel.Maar inderdaad. Beter een geheel andere plek. Maja. Wat nou als dat gewoon niet gaat op een tuin ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts