Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelsap inmaken


ward

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik beschik over een weckketel rvs met aftapkraan.

Als ik deze vul met 30 liter appelsap. Vervolgens 30 minuten op 80 °C

Kan ik dan gewoon het sap aftappen via de kraan in schroefdop wijnflessen die ik sluit met PP capsules ( http://www.bmswijndepot.com/nl/Catalogus/Details/1099/pp-capsules-315-x-18-voorgevormd-goud-100st?subid=44#.U_tLzmM0-dw ).

 

Zullen de wijnflessen niet kapotspringen?

 

Normaal gebruik ik wecksapflessen van 1liter , maar dit jaar zal ik er tekort hebben.

Ik heb nog 200 nieuwe wijnflessen liggen, vandaar mijn vraag.

 

Verder denk ik ook dat het sneller gaat om 1 maal de ketel te vullen met 30 liter appelsap ipv 7 flessen van 1 liter te wecken.

 

Graag jullie meningen hieromtrent.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welliswaar geen antwoord op je vraag, maar als je zoveel appelsap hebt vind je het misschien lekker om cider te maken. Gebruik voor de gisting het gist dat onderin een flesje Belgisch gistbier zit. Je maakt een startje door het bier op te drinken, het gist te laten zitten (voorzichtig afschenken) het flesje halfvol met appelsap te schenken, watje om fles af te sluiten. paar dagen laten staan, dan meer nieuw appelsap erop, na week heb je cider. Kan zelfs met goedkope appelsap van de Aldi/ Lidl, maar met eigen appelsap wel zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...